vrijdag 3 juni 2011

Favorieten van Mei 2011



Jawel, jawel, ook ik kom nog als spuit 11 aan met een 'favorieten van de maand'. Maar 3 juni kan nog wel toch? Ik vind het in elk geval altijd leuk om op andere blogs te lezen of te zien in filmpjes. Dus ik vind het alleen maar leuk dat ineens zoveel meer beautyblogs het doen, en het leek me ook om zelf eens te doen.



Als eerst twee Catrice producten. Ik heb best veel mascara's liggen die ik een beetje door elkaar heen gebruik. De Catrice Lashes to Kill had ik al een tijdje liggen, maar heb ik deze maand pas echt veel gebruikt. Ik nam hem mee naar NYC, waardoor ik m'n Chanel mascara wat links liet liggen, deze is gewoon super fijn, voor een waarschijnlijk lief prijsje.

De Eyeliner Pen in Welcome to the Jungle, van de Papagena collectie. Wat een ontzettend fijn product! Ik vind eyeliner erg belangrijk, die moet gewoon goed zijn. En dat is deze! Super simpel en snel in gebruik, waardoor ik sinds ik hem het liefst op vroege ochtenden snel naar deze grijp.



Nog twee andere eyeliner die ik helemaal top vind; de Gel eyeliner van de Essence Bondi Beach collectie. De zwarte gebruik ik erg graag omdat dit dé eyeliner is die het langst op mijn waterlijntjes mooi blijft zitten. Ook de blauwe vind ik heel fijn werken en die kleur is gewoon zo leuk in de lente.



Nog twee Catrice producten (ik begin een groot fan te worden!). De Gloss Sticks van de Papagena collectie. Ik denk dat de oranje, Tigerlily, mijn favoriet is, maar eigenlijk kan ik niet kiezen! Ze voelen zo fijn aan op m'n lippen, ruiken heerlijk en geven aan mooi subtiel glansje af. Vaak gaan ze beide mee in m'n tas :)

En als ik iets fellers op m'n lippen wou greep ik afgelopen maand bijna altijd naar m'n nieuwe Dior 'Be Iconic' lipstick. In de kleur Rouge Podium, ik vind hem echt prachtig! Daarbij is de kwaliteit uiteraard erg fijn, hij blijft goed zitten en voelt prettig.



Het Urban Decay Naked palette. Na hem een tijdje te hebben snap ik steeds beter al het enthousiasme erover! Aangezien ik graag rode lipstick draag, houd ik mijn ooglooks ook wel vaak subtieler. Al hou ik ook van zwaar opgemaakte ogen eigenlijk. Beide is dat natuurlijk wat té opgemaakt. Dan maak ik graag een subtiele ooglook met natuurlike kleuren, en pak ik het liefst dit palette. Maar ook voor donkere smokey eyes gebruik ik deze graag. De meest linkse kleur, Virgin, is ook m'n favoriete highligther geworden voor onder m'n wenkbrauwen.



Twee Benefit producten, Bella Bamba en High Beam. Sinds ik de Bella Bamba blush heb, gebruik ik haast geen andere blushes meer. Dat terwijl ik eigenlijk zo van variëren houd. Maar dit is gewoon zo'n prachtige blush, ik weet gewoon dat al m'n andere blushes niet zo'n mooi effect geven als deze. Telkens als ik hem opdoe krijg ik trouwens dat vrolijke liedje 'La Bamba' in m'n hoofd en begin ik het te zingen. Of tot in hoeverre dat lukt, maar wel een super begin van de dag hoor!

High Beam is m'n favoriete highlighter geworden. Al heb je bij Bella Bamba eigenlijk eens meer per sé een highlighter nodig, dat effect geeft het al een beetje. Maar toch, met eerst wat High Beam op wordt het allemaal nog mooier. Daarbij werkt hij heel fijn en blijft 'ie mooi zitten :)



Mijn nagellak ontdekking van de maand zijn toch wel deze prachtige Teeez lakjes. Subtiel holografische lakjes in mooie knalkleuren! Ik word zo blij van het prachtige effect van deze lakjes. En als nagellak-addict is het voor mij heel wat om een lakje langer dan één dag te dragen, maar Smooth (roze) hield het drie dagen vol en Outta Control (paars) heb ik nu al vier dagen op! En daarna zal Cool volgen. Dit zijn zo'n mooie en fijne lakjes!



Twee Lush huidverzorgingsproducten. Eau Roma Water is een toner die fijn is voor de droge, gevoelige en oudere huid. Het voelt echt heerlijk en verfrissend, dat terwijl alle toners die ik ooit heb gehad prikte en mijn huid rood maakte.
Skin Drink is een gezichtscrème. De naam zegt het al een beetje, deze is ook erg goed voor de droge huid. De geur die ervan af komt is wel een beetje funky, maar hij is super verzorgend.

Sinds ik deze twee in m'n huidverzorging-routine heb opgenomen, is mijn huid er weer een heel stuk op vooruit gegaan. Begin deze maand in New York kreeg ik ineens vele droge plekken, compleet met schilfertjes en rode vlekjes. Misschien door de wat meer vervuilde lucht? Thuis kocht ik deze twee en ze maakte binnen no-time een einde aan die droge plekken. Verder voelt mijn huid over het algemeen ook een stuk minder droog aan dan van te voren. Heel blij hiermee dus!

Welke nieuwe favorieten heb jij deze maand ontdekt? En zal ik zo'n artikel na elke maand doen (iets beter op tijd dan)?

Liefs,
Maud