maandag 30 mei 2011

Catrice Papagena - Gloss Sticks review



De 'lipsticks' van de Catrice Papagena collectie leken mij op de persfoto's niet zo bijzonder. Tot ik er in de winkels achter kwam dat het helemaal geen gewone lipsticks zijn, maar Gloss sticks! Gel-achtige sticks die doorzichtig zijn. Zoiets aparts moest ik natuurlijk proberen!


Bird of Paradise & Tigerlily

Het eerste wat mij opviel waren niet de doorzichtige sticks, maar de heerlijke geur die me tegemoet kwam toen ik ze opende. Ze ruiken lekker naar tropisch fruit!


Dit is wat Catrice er zelf over zegt:
"Shiny lips with just a hint of color provide an ideal balance to the dramatic Papagena eye make-up. The gel-like texture of the Crystal Clear Gloss ensures an irresistibly fresh finish and makes your lips feel wonderfully pampered."

Het is dus duidelijk dat je niet te veel kleur moet verwachten van deze gloss sticks, maar wel een vleugje kleur en een fijn gevoel op je lippen.





De verpakking ziet er strak en modern uit, ik vind het heel mooi en luxe ogen. Eigenlijk alles van deze collectie wel :) Aan de kleur van de print op de sticks kun je snel zien welke kleur het is, aan de onderkant is dat trouwens ook goed te zien. Handig!

En de sticks zijn hartstikke doorzichtig, ik kan er over blijven doorgaan hoe leuk ik dat vind. Zo'n grappig gezicht en origineel idee, ik had het nog nooit gezien!



Van zo'n doorzichtige sticks verwachtte ik al niet dat ze kleur zouden afgeven. Ik had al gelezen op een forum dat ze haast transparant waren. En dat klopt ook wel een beetje.



Je ziet ze wel, maar met wat moeite. Tigerlily is heel subtiel oranje-peachy en Bird of Paradise een subtiel roze kleurtje. Ze zijn allebei wel mooi glossy. Op de lippen zijn de kleuren wel iets beter te zien, maar alsnog erg subtiel.


Naakte lippen


Tigerlily


Bird of Paradise

Op m'n lippen voelen deze gloss sticks heel fijn aan. Niet te vergelijken met een lipstick. Het lijkt op iets tussen een lipgloss en een lipbalm. De fijne geurtjes recht onder je neus hebben is ook aangenaam :)
De kleur en het geurtje blijven helaas niet al te lang zitten, wel voelden mijn lippen uren later nog steeds heel zacht en verzorgd.

Ik ben helemaal tevreden over deze Gloss sticks. Het is precies wat Catrice erover beloofde, dat vind ik altijd mooi. Wel één puntje: je moet ze wel echt koel bewaren! Toen ik wat lang enthousiast in de zon foto's was aan het maken, viel het me op dat het leek alsof ze zouden gaan smelten. Wat ook wel logisch is op een erg warme dag. Toch zal ik deze gloss sticks komende zomer heel wat keren in m'n tas gaan meenemen!

Ik vind het super leuke producten. Zo'n kwaliteit, mooie verpakking en originele ideeën zie je niet snel bij budget-merken, dus niets dan lof voor Catrice. Echt gaaf zulke prachtige producten en collecties. Het lieve prijsje van €3,95 zijn de Gloss sticks zeker waard.

Ga jij ze ook halen? Of toch niets voor jou?

Liefs,
Maud