vrijdag 27 mei 2011

Benefit - PosieTint, BeneTint & High Beam



Benefit is een leuk make-up merk wat bij de Sephora wordt verkocht. Ze hebben veel mooie en aparte producten. Helaas allemaal wat aan de prijzige kant. Toen ik deze drie mini's in New York tegen kwam van drie erg leuke producten, sloeg ik dan ook meteen mijn slag!


De mini's zijn van PosieTint, High Beam en BeneTintPosieTint en BeneTint kunnen gebruikt worden op de lippen en wangen. High Beam is een vloeibare highlighter.

Ik was heel nieuwsgierig naar wat voor een applicators erin zouden zitten..



En het lijken zo dus net nagellakjes. Ik wist even niet meer wat ik ervan moest vinden. Zulk soort nagellak-kwastjes leken me niet zo heel handig.





PosieTint is inderdaad een lief roze kleurtje, zoals op de verpakking staat. De substantie is een beetje waterig. Niet zo heel dekkend, maar met genoeg pigment.

High Beam heeft al helemaal pigment zat! Al komt deze mooie highlighter op de foto hierboven niet zo goed tot zijn recht. Ik heb dit product al zo vaak zien langs komen bij Amerikaanse Youtube-beauty-guru's, en telkens weer was ik stikjaloers en wou ik deze zo graag!

En toen zette ik een streep met BeneTint, draaide weg om mijn camera te pakken, keek weer.. en zag de uitgelopen vlek op m'n arm. Dat is, emh, apart. De substantie is dus ontzettend vloeibaar, als water. Ook hierover wist ik even niet wat te denken! Op mijn wangen hoef ik natuurlijk geen knalrode streep, maar op m'n lippen hoeft 'ie echt niet zo uit te lopen..
Ik besloot nog eens te swatchen, maar dit keer geen strepen maken, maar uitgewreven rondjes.



PosieTint komt wat beter tot z'n recht, zo kan ik deze me helemaal op m'n wangen voorstellen. Erg lief en zacht kleurtje.
High Beam ziet er prachtig uit. Best dekkend en heel veel shimmer, al was ik wel even bang dat het too much zou zijn op m'n jukbeenderen.
BeneTint loopt niet meer zo raar uit als het wat beter is uitgesmeerd. Maar wel nog steeds best vaag. Ik vind het echt geen knallende rode rozen kleur, wat je wel door de verpakking zou verwachten.

En dan in action! Dit is PosieTint op m'n wangen en High Beam op m'n jukbeenderen:



Op High Beam ben ik gewoon helemaal verliefd geworden. Op m'n wangen vind ik hem vrij subtiel vergeleken met op m'n arm. Gelukkig maar, ik hoef geen disco-bal wangetjes. PosieTint vind ik ook erg fijn. Weer een vloeibare blush, yay! De kleur is niet heel bijzonder, maar wel een mooi standaard kleurtje.
Het opbrengen met de gekke nagellak applicators was best oké, ik heb er alles voorzichtig mee aan gestipt en het erna met m'n vingers uitgesmeerd.

Ik was ook nog steeds benieuwd naar hoe BeneTint op m'n lippen zou zijn:





Eigenlijk was ik vooral benieuwd of deze ook zo erg zou uitlopen op m'n lippen. Ik had het stiekem wel verwacht, maar gelukkig niet. Het opbrengen met zo'n kwastje was wel niet zo heel handig..
Op m'n lippen vind ik het wel een mooie kleur, zo lijkt het ineens alsof er toch heel wat pigment in zit. Maar het zou dan ook werken als een lip stain. En dan effect klopt inderdaad erg goed. De kleur trekt als het ware in m'n lippen en blijft heel goed zitten, echt uren lang!

Ik ben echt heel erg blij met deze drie fijne producten! Als High Beam op gaat (en dat gaat 'ie..) ga ik die zeker opnieuw kopen. Bij PosieTint en BeneTint heb ik het gevoel dat ik wel voorlopig genoeg heb aan de mini's. Ik kocht dit setje in New York voor $15 (maar €10!), helaas heb ik hier zoiets nog niet gezien. Deze drie samen in een setje van mini's.

Ze zijn wel los verkrijgbaar:
High Beam kost €27,10
PosieTint en BeneTint kosten beide €32
En dat is behoorlijk duur.. Al moet ik wel zeggen, als je budget het toelaat, zijn ze het zeker waard! Vooral High Beam en PosieTint zou ik opnieuw kopen.

Liefs,
Maud