woensdag 18 mei 2011

Essence Bondi Beach - Gel eyeliners



Jaaa, eindelijk heb ik ze alledrie! Vorige week konden jullie de review lezen over deze gel eyeliner in Blue. Nu heb ik ook de zwarte en bruine variant van de Essence Bondi Beach Gel eyeliners. En daar ben ik héél blij om!




Mijn eerste ervaring met Essence gel eyeliner is zo'n twee maanden geleden. Toen ik maart het assortiment werd vernieuwd. Die eyeliner viel me zo erg tegen, dat ik twijfelde ik of deze wel een kans moest geven. Ik kocht eerst alleen de blauwe, was meer dan enthousiast en ging op zoek naar de bruine en zwarte!



Na wat zoeken scoorde ik ook de zwarte en bruine. Ze hebben trouwens wel namen, wat ik eerst niet doorhad! All Night Brown, All Night Black en All Night Blue. Niet heel origineel, maar leuker dan gewoon black, brown & blue.




Het pigment is erg goed, van alledrie. Ik zei het al in andere artikel, maar All Night Blue vind ik niet blauw maar turquoise. All Night Black is gewoon een mooie diepzwarte kleur. All Night Brown is bruin met wat goude glitters erdoor, wel mooi :)
Ze zijn alledrie vrij creamy, maar drogen redelijk snel op. Het is de truc niet te veel te gebruiken. Want bij ophopingen (zoals links op de foto, bij de aanzet van de strepen) droogt de eyeliner een stuk minder, als hij niet opdroogt blijft hij slechter zitten.



Even ter vergelijking, mijn 'kale oog' zonder make-up. Dan nu met de eyeliners!






Dit is All Night Black. De eyeliner smeert heel makkelijk over mijn oogleden, ook over mijn waterlijntjes gaat hij heel makkelijk. Zonder precies-gepiezel kan ik hem erover doen en dan zit het mooi, zonder dat het vervolgens mijn ogen in loopt. Hij blijft heel goed zitten! Op mijn bovenste en onderste ooglid blijft hij gewoon de hele dag perfect op z'n plaats. Op de waterlijntjes houdt hij het iets minder land vol, maar wel lang! Zeker een paar uur.





All Night Brown ziet er gelukkig ook behoorlijk bruin uit rond mijn ogen. Ik was al bang dat deze mijn permanente make-up zou laten doorschijnen, waardoor de kleur grijzig wordt. Maar hij is bruin hoor! De gouden glitters zie ik amper.
Ook deze vond ik fijn werken. Smeerde prettig op mijn oogleden, liep niet vanaf m'n waterlijntjes m'n ogen in. Deze blijft ook goed zitten.





En nog even om het geheugen op te frissen, All Night Blue!

Dan nu om te laten zien hoe goed ze blijven zitten, op de foto hieronder heb ik één keer met m'n vinger over de hele swatches gewreven.


Alleen het bovenste deel, waar de eyeliner wat dik zat, is uitgesmeerd. De rest bleef mooi op z'n plek.



Na wat warm water zaten ze zeker niet meer mooi. Maar.. meestal als ik ergens een tijd warm water over laat stromen is het al weg.. deze zaten er nog! En pas nadat ik er opnieuw over wreef werd het zo'n rommeltje. Daarna heb ik echt nog even met warm water en zeep staan boenen.
Met een goede oog make-up remover gaan ze er wel redelijk van af. Gelukkig!



Mijn conclusie? Ik ben dankbaar dat ik deze gel eyeliners heb ontdekt! Hoe ze werken is gewoon geweldig. Het pigment is heel goed, de substantie is goed en de houdbaarheid ook.
Het opdoen heeft me betoverd, het gaat zo makkelijk! Ik was alweer te erg gewend geraakt aan vloeibare eyeliner. Waarmee je voorzichtig en precies te werk moet gaan. Bij deze heb je echt geen vaste hand nodig om ze mooi rond je ogen te krijgen. Ze zullen niet snel de ogen in lopen en als ze dat al doen, doet het gelukkig niet veel pijn en prikt het niet.

Ze kosten €2,95 per stuk.

Liefs,
Maud