zondag 23 oktober 2011

Stash: Lipgloss



In het artikel van gister over mijn eerste lipgloss werd het al duidelijk; zo'n gigantisch fan was ik niet. Het heeft even geduurd voordat ik lipgloss kon waarderen. Nu ben ik inmiddels wel al een flinke tijd om hoor, ik hou van lipgloss! Vooral het kopen van mooie glossjes vind ik leuk. Het is zo'n vrolijk gekleurde bende in mijn laatje, van al dat rood-roze-oranje-paars word ik gelijk blij!





De 'lip-la' van mijn Helmer vind ik het leukst om te bekijken, al die mooie kleurtjes! Er zit ook nog een soort systeem in, helemaal links (eigenlijk achterin de la) liggen vooral erg lichte en roze glossjes, die mij helaas niet allemaal super staan. Zulke kleurtjes kies ik niet snel. Rechtsboven zijn erg draagbare kleurtjes, rechtsonder zijn iets feller of donkerder.




Mango Passion, Mandarin Flirt, Strawberry Kiss, Marlene Dietrich

Ik begin met vier lipglosses van het Duitse budget-merk P2. Ik heb er drie van de Fruity Kiss lijn. Ze geven weinig kleur af, maar ze ruiken zo lekker! Precies naar het fruit wat in de naam zit. En nog eentje van de Color Star lijn, Marlene Dietrich. Een prachtige rode kleur, die goed blijft zitten en een pigment waar m'n mond van openvalt.





Ik heb twee NYX Round Lipglosses, in Strawberry en Apricot. Ze zijn heel draagbaar, waardoor ik ze erg vaak gebruik. En een Sheer gloss in Red. Emh, sheer, betekent dat niet dat het niet heel dekken zou moeten zijn? Want deze is namelijk hartstikke gepigmenteerd en dekkend. Daar hoor je me verder niet over klagen, maar die naam-keuze vind ik maar raar.



Vijf MNY lipglosses, drie in een flesje en twee in een tube. Ik vind de lichtblauwe nog het leukst eigenlijk. Die ziet er op m'n lippen trouwens niet blauw uit, hij is haast doorzichtig. Overall ben ik geen heel groot fan van MNY, en deze glossjes.


Bring Me Terra Copper, Alice's Hatter, Pink Show, Forbidden Apple, Berry Bazaar, Glamourista, Life's A Stage, Hello Darling, Red-y Steady Go, Nude-Tritlous


Tien lipglosses van Catrice. Dat zal dan wel betekenen dat ik hun lipgloss fijn vind? Er zijn in elk geval redelijk wat van mijn favoriete glosses van Catrice. De twee meeste linkste kleuren (Terra Copper, Alice's Hatter) vind ik geweldig, ik hou zoveel oranje lipgloss! Ook Glamourista en Red-y Steady Go vind ik er mooi.



Van Essence heb ik nog eentje meer! Twee Stay With Me lipglosses, in Trendsetter en Candybar, beide vind ik erg leuk een mooi. Eentje van de XXXL Nudes lijn, staat me afschuwelijk en trekt in mijn lippen. Twee van de Fairytale LE, beide wel oké. Twee van de Holografics LE, wederom wel oké, maar niet echt mijn kleurtjes. Ook van de Ballerina Backstage LE twee stuks, waarvan ik de oranje erg mooi vind. En, guess what, twee van Whoom Boom LE. Van kleur veranderde glossjes, best leuk, al gebruik ik ze amper.




Saint, Fierce Red, BAM, Stormy, Gunshine

Vijf glosses van Kat Von D. Deze zaten samen in een setje. De verpakking vind ik heel leuk, met het mooie rozen-patroontje. Van de kleuren had ik zelf iets meer verwacht, gewoon dekkender en knallender. Maar ze zijn wel fijn draagbaar. Zelfs de zwarte, die ik eigenlijk pikzwart had verwacht.





Drie van M.A.C. (foto's genomen op een andere en zonnige dag). Een Cremesheen Glass in Geo Pink, wat vooral een erg knallend oranje glossje is. Helemaal fan van! Een Dazzle Glass in Radiant Jewels, ook een erg mooi kleurtje. En dan nog Wrong Spell van de Venomous Villians collectie, een erg apart kleurtje wat toch niet echt mijn ding is.





En dan de random gevalletjes. Een Staining Mood Gloss uit New York, de kleur komt niet zo goed uit op mijn arm.. Een lipgloss van Esprit in Appel-Toffee smaak, heerlijk! Inglot AMC #544 lipgloss, deze vind ik erg mooi! Één van de weinige roze lipglosses die mij staat. Dior Addict lipgloss in Pearl #556 en een mini (met versleten achterkant) die vrij oud is. Pearl is een prachtig draagbaar kleurtje. Ik ben echt blij met zo'n luxe lipgloss die ik lekker vaak draag! Echt een favoriet.






Links twee van die Douglas €1 glossjes. Volledig kleurloos, dus ook niet geswatched. Wel hebben ze erg fijne geurtjes. Een gloss met heel subtiele gele glitters, die op een verrassend lekker manier naar banaan ruikt. Een zo goed als doorzichtige Labello, beetje saai en ik vind 'em niet fijn. Een van Mahattan, waar ik geen naam of cijfers meer op kan ontdekken. Ik heb deze al vrij lang (te lang dus) en vind het best een mooi kleurtje. En nog een knalrode van Mahattan, '45K'. Deze is geweldig gepigmenteerd en blijft goed zitten, mijn meeste perfecte rode lipgloss.

Dat was al mijn lipgloss! 52 in totaal. Het zou kunnen dat er nog ergens één of twee in een tas zwerven. Dat zullen dan geen bijzondere zijn, want ik kan me geen enkele bedenken die ik hier mis.
Ik ben door de jaren toch wel meer van lipgloss houden. Ik draag het regelmatig en vind het effect nu ook echt mooi. Ik hou van variatie (en make-up, en winkelen, en een kleurrijke volle lip-la..) dus ik ben erg blij met m'n lipgloss-stash!

Heb jij veel lipgloss?

Liefs,
Maud