zaterdag 23 juli 2011

Stash: Oogschaduw paletten



Oogschaduw is een product wat ik erg veel gebruik. Sinds ik mijn geliefde '120 palette' heb, ben ik erg veel van grotere paletten gaan houden. Vroeger leken ze me onhandig, snel vies en rommelig. Maar dat ligt er natuurlijk maar aan hoe je er mee omgaat. Ik kan me mijn make-up stash haast niet meer voorstellen zonder deze mooie paletten.

Natuurlijk heb ik ook wel wat duo- quatro-oogschaduws, maar ik richt me nu op de wat 'grotere'. 120 of 88 kleuren is uiteraard veel! Maar ook de Urban Decay paletten met zes kleurtjes vind ik onder 'groter' vallen, misschien ook wel door de verpakking. Anyway, laten we met die beginnen dan!





The Fun Palette heb ik nog niet zo lang. De knalroze Woodstock en gouden Baked vind ik geweldige kleuren, ook heel gaaf in één look samen.

The Dangerous Palette is ideaal om mooie donkere smokey eyes mee te maken, met of zonder kleurtje ertussen. De grijze Gunmetal en zwarte Oil Slick zijn super gepigmenteerd en blenden erg mooi in elkaar over.

The Black Palette heb ik het langst. Het palette maakt zijn naam helemaal waar. Alle kleuren hebben een zwarte basis, waardoor ze erg donker uitvallen. Black Dog (matter dan mat zwart) is zeker een favoriet, net als Cobra, met zijn mooie goud-groene shimmer.

The Feminine Palette is heel fijn om een elegante en zachte look mee te maken. De verpakking vind ik ontzettend mooi.



Het Urban Decay Book of Shadows Vol.lll, een palette waar ik erg blij van word!  De verpakking is één groot feest en 16 mooie Urban Decay oogschaduws is natuurlijk fantastisch. Favoriete kleuren kan ik niet benoemen. Ik heb ze allemaal al gebruikt; de blauwe kleuren, de bruine, de paarse, de groene.. en ook de mat zwarte kleur Perversion is erg fijn.







Twee grote favorieten, het Too Faced Natural Eye Palette had ik als eerste, ik gebruikte die in het begin haast elke dag. Negen prachtige kleuren waar je heerlijk mee kunt variëren! De mat beige kleur Velvet Revolver is nog steeds een van m'n favoriete oogschaduws.
Het Urban Decay Naked Palette is echt een holy grail. Deze gebruik ik de laatste tijd het meeste voor snelle, neutrale looks. Maar ook heftigere look is er makkelijk mee te maken. Prachtig palette!







Mijn drie grootste paletten: het 120 Palette (eerste versie), het 88 Warm Palette en het 88 Metal Mania Palette.
Zoals ik bovenaan al zei, het 120 palette was mijn eerste grote palette. Ik wou graag iets waarin alle 'standaard' kleuren zitten die ik zo kan bedenken, dat is deze dus! De meeste kleuren zijn goed gepigmenteerd en blenden super met elkaar. Wel kwam deze helaas destijds met drie kapotte oogschaduws aan..

Het 88 Warm Pallete was er voor de 'nude palettes' van Too Faced en Urban Decay. Toen gebruikte ik deze dus erg veel. De laatste tijd niet meer zo, dat moet ik maar weer eens wat meer gaan doen, want het is een mooi palette. Het merendeel van de kleuren heeft genoeg pigment en ze passen allemaal erg  mooi bij elkaar.

Het 88 Metal Mania Palette kocht ik omdat ik graag een palette wou met alleen maar mooie glanzende kleuren. In dit palette zitten allemaal oogschaduws met shimmer, glitters of een mooie metallic glans. Het pigment van de oogschaduws is goed ze blenden fijn met elkaar. Dit palette gebruik vaak voor 'speciale' gelegenheden, om feestelijke looks mee te maken.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien, als er nog een palette is waar jullie een review over of look mee willen zien, laat het me vooral weten!
Vind jij grote paletten fijn?

Liefs,
Maud