maandag 16 mei 2011

Urban Decay - Book of Shadows Vol. ||| NYC



Eens in de zoveel tijd komt Urban Decay met een Book of Shadows. De derde editie is de UD ♥ NYC versie. Ik kwam deze ook nog eens in New York tegen! Ik wist dat hij bestond, maar ik dacht dat deze al lang niet meer te koop was. Toen ik hem zag, moest ik hem natuurlijk ook meteen hebben!



Als je de bovenste 'klep' open maakt verschijnt een pop-up! Met wat bekende gebouwen en wat stereo-type New Yorkers. Vele vonden dit maar irritant en overbodig, ach.. ik vind het wel leuk gedaan. Er zitten zelfs lampjes in!
De buitenkant vind ik ook mooi. In de letters zit een beetje reliëf, de foto's erin vind ik ook super!



Dan zit eronder nog een soort la die je eruit kunt trekken. Daarin zitten zestien oogschaduws, heel wat dus! Dit is een combinatie van nieuwe en bestaande kleuren. Hierin zitten zes bestaande en tien nieuwe. Ook zitten er nog twee mini 24/7 Glide On oogpotloden bij en een mini van de originele Primer Potion. Ik begin door al die paletten hele stash aan mini's te krijgen. Dat vind ik leuk, kom maar op met die mini's! Zowel de oogpotloden als de oogschaduw primer zijn super fijn.






De kleuren die standaard in het assortiment zitten:
Perversion - Een mat zwarte kleur. Heel mooi en diep, ideaal voor de arcade boog of als liner.
Uzi - Een wit-zilvere glitter, mooi als highlighter!
Midnight Cowboy Rides Again - op mijn huid haast meer glitter dan kleur.
Last Call - Een mooie, wijnrode kleur met een prachtige glans.
Maui Wowie - Leuk nude kleurtje.
Smog - Een goudbruine kleur, ook een erg mooie kleur voor op de arcade boog.

De kleuren die exclusief in dit (of andere) palette(s) zitten:
Loaded - Donkergroene kleur met een zwarte basis. Deze valt erg donker uit.
Kush - Haha, leuk hoe UD's groene kleuren zovaak refereren naar wiet. Ook deze valt iets donkerder uit op de huid en lijkt zo inderdaad wel een mooi wiet kleurtje.
Rockstar - Plum-paars kleurtje, met een wat bruine ondertoon.
Money - Is een heel apart kleurtje, groen-grijs-blauw. Mooi vind ik deze zeker!
Haight - Wauw! Deze blauw-turquoise vind ik helemaal geweldig.
Bordello - Mooie mauve kleur, geweldig samen met Last Call en Rockstar.
Radium - Weer zo'n wauuuw!- kleur voor mij. Diepe, knallende blauw. 
Snatch - Grappige naam alweer, bedenk maar eens wat 'snatch' zou betekenen bij zo'n lichtroze nude kleurtje ;) Die ik trouwens heel mooi vind!
Suspect - Beige nude tint, mooi en naturel kleurtje.
Psychedelic Sister - Heel erg paars. Weer een wow-effect! Geweldige kleur.









De swatches laten wel zien dat het pigment van de oogschaduws goed is. Kush en Money lijken wat minder (groene rechtsboven), maar dat ligt meer aan de foto's dan aan de oogschaduws. Ik vind alle kleuren stuk voor stuk heel leuk. Met de Primer Potion eronder worden alle kleuren nog mooier en intenser.





De 24/7 Glide On oogpotloden in Ransom en Zero. Van Zero heb ik nu al een heel voorraadje aan mini's. Dat vind ik alleen maar leuk, want dit is gewoon een erg fijn zwart oogpotlood. Het pigment en de substantie zijn fijn en geven ook op m'n ogen goed af. Deze blijft ook heel goed zitten voor een oogpotlood.
Ransom vind ik een gave kleur, beetje paars-blauw. Deze had iets beter mogen afgeven vind ik. Al is dit maar één streepje, je kunt er natuurlijk een paar keer mee over je oogleden gaan.

Ik ben heel tevreden over dit palette. De kleuren oogschaduw vind ik heel mooi! Ook zitten er veel tussen die heel mooi bij elkaar staan. Het pigment en de textuur ervan zijn fijn. Je kunt er ontzettend veel verschillende looks mee maken. De twee oogpotloden, Primer Potion en mooie verpakking maken het compleet. Ik ben helemaal gelukkig met dit palette! Dat voor 'slechts' $54, omgerekend zo'n €38. Maar als je dat alleen al deelt door de oogschaduws, kosten die maar €2,40. Dan ook nog eens de oogpotloden en primer erbij, wel een koopje naar mijn mening! Deze is nog steeds op Ebay (voor verschillende prijzen) te koop!

Liefs,
Maud