zondag 25 september 2011

Mijn tattoo's


Ik ben gek op tattoo's! Ik vind de meeste mooi en zolang er betekenis achter zit vind ik het prachtig. Als klein meisje had ik nooit gedacht op mijn 22e emh.. 6, of 7.. tattoo's te hebben. De interesse kwam vanaf mijn 11e of 12e denk ik, want wat wou ik graag een Spice Girls tattoo! Erna wou ik een grote fleurige bloem over mijn bovenarm, daarna een slang om mijn hele linker arm.. Kraaien op mijn rug, het hoesje van The Exorcist op een kuitbeen, provocerende spreuken op mijn polsen. Ja, ineens had ik mijn hele lichaam in mijn fantasie al vol met tattoo's. Gelukkig hebben mijn ouders me lang allerlei gekke ideeën uit mijn hoofd gepraat en me tegen gehouden.

Een flinke tijd terug begon ik aan een mini-serie over mijn tattoo's, de laatste paar kwamen er maar niet van. Vandaar dat ik besloot ze allemaal in één artikel te zetten. Op mijn 16e mocht ik mijn eerste tattoo. Uiteraard was de plek en het ontwerp al goed besproken met mijn ouders. Ik koos voor simpele streepjes en puntjes, op mijn tenen. Die ervaring kun je in dit artikel lezen. Op mijn 17e liet ik een hartje op mijn pols zetten, dat kun je in dit artikel zien en lezen. Ik was er snel over uit dat ik meer wou op mijn voet, zie dit artikel. Ook schreef ik over mijn permanente make-up een artikel, want dit was wel even heel anders dan gewone tattoo's!




En dan, de tattoo's die nog niet eerder op mijn blog zijn verschenen! Op mijn 20e, in 2010, liet ik samen met mijn vriend een tattoo zetten. In het begin van de zomer, vlak na ons vijf-jarig jubileum. We wouden eigenlijk allebei een tattoo die voor de afgelopen tijd stond. Niet zo zeer voor elkaar, maar toch ook weer wel. Na wat overleggen besloten we dezelfde te willen, zodat het op die manier 'voor elkaar' was, maar zonder elkaars namen te laten zetten ofzoiets dergelijks. Een tattoo ontwerpen voor zowel een jongen als een meisje. Moeilijk! Ik wou natuurlijk iets wat niet te mannelijk was en hij niet te vrouwelijk. Uiteindelijk heb ik toch iets ontworpen wat we beide goed vonden. Een klavertje vier met de tekst 'Got Lucky' erdoorheen.


Hij zit bij mij op mijn rechter onderarm, aan de binnenkant vlak onder de elleboog. Bij mijn vriend op dezelfde plek maar dan op zijn linkerarm. Het was schattig om te zien hoe hij voor het eerst werd aangeraakt met een tattoo-naald. Hij keek alsof hij iets ontzettend zuurs in zijn mond had. Arme schat, hij deed zo zijn best om zich groot te houden. Erna was ik aan de beurt, nou, was die onderarm zo'n pijnlijke plek? Nope! Not at all! Na wat gekriebel van dertig à veertig minuten was ik ook klaar.

Ik had de kriebels weer flink te pakken. Want snel na het klavertje viel me weer iets in wat ik wou laten zetten. Ik wou al een lange tijd een tattoo voor mijn ouders. Iets voor hen, iets unieks. Geen 'Mam & Pap' op een lint om een hart met zwaard erdoor, om maar een voorbeeld te geven. Een portret is gaaf, maar ook groot en duur, wil je iets wat echt op ze lijkt. Bovendien vind ik het wel mooi, maar niet voor op mezelf. Toen ik een oud fotoalbum aan het bekijken was, vond ik daarin een oud paspoort van mijn vader. Wat een mooie handtekening! Mijn moeder heeft ook een vrij mooie.. Bij veel 'creaties' wordt er rechtsonder een handtekening door de maker(s) geplaatst. Ja dat wou ik! De handtekeningen van mijn ouders, van voren gezien rechtsonder op mijn lichaam. Mijn linkervoet dus.


Ik was heel blij met het resultaat en kon de tatoeëerder niet vaak genoeg zeggen hoe mooi ik 'em vond gezet. Ik was namelijk bang dat ze erg uitvergroot moesten worden om duidelijk en strak gezet te kunnen worden. Gelukkig konden ze op normale grootte, mooi naast elkaar op mijn voet worden gezet. Pijn? Oh mijn god ja, maar het duurde maar een halfuurtje, dus het was vol te houden.

Op mijn 21e liet ik maar één tattoo zetten (alsof het weinig is, haha). Dit was een cover-up, oftewel, een tattoo over een andere tattoo. Één ervaring ontbreekt inderdaad ja, want ik liet ook nog op mijn 18e of 19e een sterretje op mijn pols zetten. Ik vond er niks meer aan, daarbij was het een nogal scheef sterretje. Hierover liet ik een zwaluw zetten. Die is niet heel perfect, want hij moest natuurlijk dat sterretje bedekken, maar ik vind hem wel leuk geworden. Deze is wel heel erg aan bijwerking toe.. maarre, dat heeft niet gigantisch veel haast. De pols vind ik zeker niet pijnlijk, maar wel ongemakkelijk. Een beetje zoals bij permanente make-up, het idee vond ik een beetje eng.



Nou, dat waren ze tot nu toe! Al weet ik zeker dat ik nog meer tattoo's wil. Het werkt best verslavend, al wist ik al lang dat het niet bij eentje zou blijven..

Wat vind jij van tattoo's? En heb je er zelf?

Liefs,
Maud