dinsdag 15 november 2011

Swatches: Essence Re-Mix Your Style - Rock & Pop topcoat



Een tijdje terug liet ik al de Dance & Love topcoats uit de Essence Re-Mix Your Style collectie zien. Vandaag zijn de Rock en Pop topcoats aan de beurt! Helaas komt de collectie niet naar Nederland, wel is deze nu nog in Duitsland verkrijgbaar.



De Rock top coat heet We Will Rock You en zou een smoky finish hebben. Geen idee wat ik me daarbij precies moest voorstellen.. Een doffere kleur?
De Pop top coat heet Just Can't Get Enough, de dop zegt dat deze een holo finish heeft, yay! Let's hope so!

Ik begin met de Rock top coat, deze deed ik als eerst over zwart (als de rest), maarre.. daarop was deze haast onzichtbaar! Ik besloot een veel lichter lakje te pakken.




Op de eerste foto gewoon het basis kleurtje en op die erna met de Rock top coat erover. Deze maakt de kleur een stuk donkerder en wat grijzer. Zo heb je van elke kleur nagellak die je hebt gelijk een wat donkere variant. Leuk!

En dan de Pop top coat met holo finish, over een zwart lakje..





Wauw! Het is geen heel erg holografisch effect. Maar het komt in de buurt! Ik zou het (in tegenstelling tot de Hello Holo topcoat) geen multi-color glitter meer noemen. Ook is deze net als holografische nagellak in schaduw of slecht licht een beetje saaier.



Maar als nog best mooi! Maar in fel licht komen de kleurtjes tot leven en is dit echt een prachtige top coat. Hij dek trouwens heel goed, ik heb hier maar één laagje over een zwarte basis op. En ook over andere kleuren valt de kleur steeds een beetje hetzelfde uit, een soort roze-taupe kleur. Dus het is niet zo dat je hiermee van elk kleurtje een holo-kleurtje kan maken.

Beide top coats hebben maar één laagje nodig om een effect te geven en lakken prettig. De Re-Mix Your Style top coats kosten €1,75 per stuk en zijn alleen verkrijgbaar in Duitsland (o.a. bij DM en Müller).

Liefs,
Maud