vrijdag 28 oktober 2011

Essence Re-Mix Your Style - Dance & Love topcoats



In Duitsland is weer eens een leuke Essence LE die niet hierheen is gekomen. Deze heet Re-Mix Your Style en bestond uit alleen maar nagellak. Vier lakjes en vier topcoats om precies te zijn. De nagellak zelf vond ik niet heel bijzonder, maar de topcoats nam ik wel alle vier mee. Ik liet ze al in een shoplog zien, toen zeiden toch redelijk wat mensen nieuwsgierig naar de swatches te zijn. Dus vandaar dat ik ze toch laat zien! Vandaag twee ervan, de Love topcoat en de Dance topcoat.


Beide topcoats heb ik over een zwarte nagellak gedaan. Ik begin met de Love topcoat, deze heet Feels So Good. En er staat op dat deze een 'Rosé Shimmer' zou bevatten.





Door wat ik in het flesje zag vermoedde ik al wat paarse shimmer, maar zoveel? En zo mooi? Nope, niet verwacht! Met één laagje Feels So Good krijg je gelijk aan overload aan paarse glitters en shimmer op je nagels. In wat donkerder licht wordt het paars een beetje groen-geel, erg apart. Ik vind 'em zo over zwart heen heel mooi. Ook lakte hij fijn.





En dan nu de Dance topcoat, genaamd Waking Up In Vegas. Er staat op de dop 'Sprakling Finish'.





Nou Essence hoeft van mij niet zo bescheiden te doen. Als ze een prachtige flakies topcoat maken hoeven ze het niet 'sparkling finish' te noemen. Maar goed, wauw wat is 'ie mooi hè? Het is natuurlijk een vrij 'standaard' flakies-lakjes. Je ziet wel vaker die rood-oranje-geel-groene. De flakies zijn best groot en chunky, ze vallen behoorlijk erg op. Ook van deze had ik één laagje over een zwarte basis gedaan. 'Dekt' goed, lakt fijn, helemaal top!






Ik ben heel erg tevreden met beide lakjes. Ze geven een gaaf effect, lakken prettig en kosten haast niks! Ik betaalde €1,75 in Duitsland bij de DM. Het grootste nadeel van deze is de verkrijgbaarheid. Ze zijn nu nog verkrijgbaar (misschien al in de kortingsbakken), maar vast niet lang meer.

Mocht je in de buurt komen en flakies en glitters leuk vinden, dan raad ik deze twee zeker aan. Maar als je al een hoop flakies en glitters lakjes hebt zou ik niet te treurig zijn, extreem uniek zijn ze niet.

Houd jij van nagellak met aparte finishes/effecten?

Liefs,
Maud