dinsdag 8 november 2011

Review: Essence Vampire's Love - Blush Gelee



Eigenlijk houd ik er niet van om zoveel artikelen achter elkaar over dezelfde collectie te plaatsen. Maar omdat ook hier veel mensen nieuwsgierig naar waren, plaats ik toch al een review over de Blush Gelee van de Essence Vampire's Love collectie. Een Blush Gelee is in mijn stash een compleet nieuw product.





De Blush Gelee is maar in één kleur verkrijgbaar, Bloody Mary. In het flesje ziet het er ook echt bloedrood uit. Op de achterkant staat dat je een kleine hoeveelheid gelee op je wangen moet aanbrengen en blenden met je vingertoppen. En dat het op de huid stained (vlekt), dat zou dan ook moeten betekenen dat het goed blijft zitten lijkt me.




Het flesje is van plastic, het geeft een wat goedkoper gevoel. Maar zo erg belangrijk vind ik het niet. Het flesje is zo wel wat lichter en minder breekbaar. De verpakking vind ik best oké. Het grootste pluspunt vind het pompje, ik was al bang voor een onhandig kwastje of een gapend gat onder de dop.





Op de eerste foto hierboven zie je de Blush Gelee zoals die uit het pompje komt. Echt een soort jelly. Eronder heb ik het wat dun en wat dikker op gedept. De kleur is best goed op te bouwen, van een subtiele roze gloed tot knallend frambozen rood-roze kleurtje.
De swatches hebben ongeveer tien minuten op mijn arm gezeten. Toen wou ik ze eraf halen. Na een paar vegen met een make-up remover doekje was dit het resultaat:



De Blush Gelee stained echt goed op de huid. Dit goedje laat zich niet zomaar door de eerste beste make-up remover verwijderen! Hetzelfde geldt voor hem op mijn wangen dragen, hij blijft de hele dag braaf op zijn plek. Op mijn arm heb ik even staan boenen met zeep en warm water. Maar van mijn gezicht halen ga ik niet met zulk grof geweld doen. Een tonic haalt het al wat beter eraf!



En dan even opnieuw de full face-foto die ik ook gebruikte bij het artikel over de Lipstain. Het was iemand al opgevallen, maar hier draag ik dus ook de Blush Gelee. Ik vind het een erg mooie blush! Hij pakt niet zo bloedrood uit zoals hij in het flesje zit. Je kunt hem wel opbouwend tot een behoorlijk felroze kleur. Het opbrengen gaat best fijn, gewoon even goed deppen met je vingertoppen. Ik heb 'em ook al geprobeerd met mijn Beauty Blender, zo is het resultaat nog wat mooier en beter geblend.

Ik ben fan hoor! Een leuke en ook wel een beetje aparte blush, mooi kleurtje en hij blijft erg goed zitten. Er zit 13ml in het flesje, wat best veel is voor iets waar je steeds maar een heel klein beetje van nodig hebt. En dan kost het ook nog maar €2,49. Helemaal fijn! De Vampire's Love collectie zal deze week in Nederland verschijnen, hier en daar is hij al bij Kruidvat gespot!

Liefs,
Maud