dinsdag 18 oktober 2011

Twee nieuwe Catrice oogschaduws - Review & Look



Ik ben een sucker voor producten waar een 'New' stickertje op zit. Die zaten dus ook op deze twee nieuwe oogschaduws van Catrice. Ik heb er nog niet veel ervaring mee, maar van het swatchen in de winkel werd ik wel enthousiast. Ik kocht twee kleurtjes die ik wel leuk vond; Talk Like an Egyptian en Starlight Expresso.



De verpakkingen van Catrice oogschaduws vind ik heel fijn. Mooi, strak design, handig in gebruik en best stevig. Er zit 2gram in, redelijk veel! Alleen maar lof voor de doosjes dus.


Talk Like an Egyptian en Starlight Expresso

Deze twee kleurtjes vielen me gelijk op. Talk Like an Egyptian zag ik al gelijk glitteren en fonkelen. Daar houd ik wel van! Na het swatchen hield ik deze snel vast. Starlight Expresso liet me een beetje denken aan één van mijn favoriete oogschaduws, Velvet Revolver uit het Too Faced Natural Eye palette. Ik ben gek op dit soort matte beige kleuren!



Het pigment is wel oké, niet super maar ook zeker niet slecht. Talk Like an Egyptian is een lichtgoud kleurtje met wat glitter. Starlight Expresso is wel helemaal mat, echt, ik houd van deze kleur. Wel is deze oogschaduw erg zacht, waardoor hij nogal kruimelt.






Ik heb er nog een vrij simpele look meegemaakt. Talk Like an Egyptian fleurt het wel flink op! Al denk ik dat ik die net iets té vind om gewoon overdag te dragen. Maar voor speciale gelegenheden is 'ie perfect! Starlight Expresso is alles wat ik ervan hoopte, een prachtig draagbaar kleurtje voor in de crease.

De oogschaduws brengen fijn aan, ze blenden makkelijk en hebben amper fall-out. Ook blijven ze met een fijne basis gewoon super zitten. Ik ben hartstikke blij dat ik de Catrice mono's eens een kans heb gegeven. Ik ga zeker nog eens goed alle kleurtjes bekijken en er nog wat meer kopen. Voor €2,79 vind ik dit ontzettend fijne oogschaduws.

Heb jij mono's van Catrice? Nog mooie aanraders?

Liefs,
Maud