donderdag 8 september 2011

Too Faced Natural Eye palette - Review & looks



Het Too Faced Natural Eye palette is redelijk bekend. Niet zoals het wereldberoemde Naked palette, maar velen zullen hem wel al kennen. Ik heb nooit zoveel gehad met erg natuurlijke looks. Tot ik dit palette steeds vaker bij Amerikaanse YouTube guru's voorbij zag komen, ik moest hem hebben! En eigenlijk vind ik het schandalig dat ik er nu pas een artikel over schrijf.





Op de foto's is wel te zien dat ik het palette al een tijdje heb. Een halfjaar ongeveer al. Ondanks de kartonnen verpakking ziet het er nog steeds mooi uit! Toen ik in die mijn UD Naked palette net had heeft deze even liggen wegstoffen. Maar nu wissel ik fijn af tussen die twee. Deze is namelijk ook te mooi om niet te gebruiken.







Onderin het palette zit nog een klein vakje met daarin een applicator. Het spons-deel vind ik overbodig, maar het schuine kwastje vind ik best fijn.
Naast het oog (wat van mij een spiegel had mogen zijn) zit een vakje met daarin wat kaartjes, hierop staat hoe je de oogschaduws zou kunnen gebruiken. Zo is er een day-look, een classic-look en een fashion-look.




Day


Classic


Fashion



Alle swatches zijn één veeg zonder basis. Zo had ik de kleuren nog nooit gezien! Ik wist wel dat het pigment goed was, maar door ze zo over mijn arm te vegen zag ik pas echt hoe goed ze zijn. Haha, ik was helemaal onder de indruk van iets wat ik al zo lang heb!


Ik heb ook nog alle drie de looks gemaakt die op de kaartjes staan.

Day look:




Classic look:




Fashion look:



Ik kocht dit palette bij de Sephora in Nederland voor €34. Als ik kijk naar de kwaliteit vind ik de prijs wel meevallen, je hebt er wel negen prachtige oogschaduws voor in een erg mooi doosje.

Ik ben heel blij met dit palette, ik zou deze echt niet meer willen missen. Ik gebruik hem ook super vaak voor mijn 'dagelijkse look', wat ik hiermee heel snel voor elkaar heb. De oogschaduw heeft weinig fall-out en blend makkelijk. Ook blijft 'ie zonder basis al goed zitten, dus met al helemaal.

Heb jij een Too Faced palette?

Liefs,
Maud