dinsdag 4 oktober 2011

Parfum: L de Lolita Lempicka



Ik ben helemaal gek op parfum! Een hele tijd terug heb ik dat wel laten zien in een artikel over mijn parfum stash. Sinds die tijd heb ik heel braaf geen enkel geurtje meer gekocht (oké, één back-up..) Met een paar €5 kortingsbonnen van de Douglas en wat verjaardagsgeld op zak vond ik dat ik mezelf wel een mooi cadeautje mocht kopen. Dat kon haast niets anders worden dan een nieuw parfum!



En het werd L de Lolita Lempicka! Dit was het eerste parfum wat ik opspoot in de Douglas. Tientallen geuren later besnuffelde ik nog even alles, aangezien de meeste geuren al waren veranderd. De bovenkant van mijn linkerhand rook het lekkerst, dat was dus L de Lolita Lempicka.



Toen ik hem net op had gedaan vond ik er niet zo veel aan, wel lekker, maar niet heel bijzonder. De top noten bestaan uit bergamot en sinaasappel, even heel zoet. Het opent heel met een frisse zeewind en wordt al snel een zwoele zomeravond met een hart van zoutige kruiden, muskus en een subtiele bloemen geur. De basis noten zijn zoete tonkaboon en Mysore sandelhout. Het blijft een vrij zware en zwoele geur, ook wel een beetje oriëntaals.



Ik vind het flesje erg mooi! Ik hou wel van veel details, waar Lolita Lempicka erg goed mee is. Dit flesje is geïnspireerd door de willekeurige vorm van een kiezelsteen, die ook soms een hart-vorm hebben. Er hangen een aantal mooie bedeltjes rondom de dop gouden dop met een soort visnet erover. Een L (de Lolita Lempicka!), een zeester en een glazen druppel wat allerlei mooie kleuren reflecteert. Ook zit op het flesje zelf nog een zeester. Ik vind het prachtig allemaal!





Er hoeft geen dopje vanaf (ik rukte deze in de Douglas er eerst gewoon even af '^^), in het steen-achtige dopje zit al een spray-opening.


Ik ben helemaal gek op dit geurtje! Het is zelfs een aardige concurrent voor mijn favoriete geurtje, en zoiets zeg ik niet snel. Maar wat is dit een ontzettend lekker geurtje! Hij blijft ook nog eens ontzettend goed zitten, ik ruik hem 's avonds nog en ik ruik hem ook al in mijn beddengoed! Ik vind het ook zeker niet alleen geschikt voor de zomer, door het strand-thema. Dit heerlijke warme, zwoele en zoete geurtje lijkt me juist ook fijn in de herfst en winter.


Ik heb nu maar een 30ml flesje gekocht. Ik werd er sowieso thuis na het één dag te dragen pas écht verliefd op. En met m'n kortingsbonnen en kortingskaart was deze helemaal niet meer duur. Voor 30ml betaal je €46, voor 50ml €67 en voor 80ml betaal je €87. Prijzig, maar ik vind het 'em waard. Als deze nog steeds verkrijgbaar is als ik de mijne op heb, ga ik hem zeker nog eens halen en misschien zelfs de 50ml, we'll see!

Heb jij nog lekkere geurtjes ontdekt de laatste tijd?

Liefs,
Maud