zaterdag 16 april 2011

Parfum stash!



Parfum is een tijdje een grote verslaving van me geweest. Ik hou van lekkere luchtjes, ik hou van variatie en van dingen kopen! Dus ik luisterde naar de shop-a-holic in me en kocht lekker veel parfum. Wat ik wou voor m'n verjaardag of kerst? Nieuwe parfums zijn altijd goed! Ergens ben ik blij dat het nu nagellak is wat ik veel koop, da's toch wat goedkoper. Want qua parfum ben ik wel altijd een beetje een A-merk-fan geweest.




'Vogelperspectief' :)


Ik weet niet of ik relatief veel of weinig parfum heb eigenlijk.. Ik heb er 34. Als ik niks ben vergeten. Ik werk al een tijdje aan deze post, dus ik denk het niet. Na het maken van de bovenste foto's, dacht ik 'Oh ja, ik heb die en die nog. En naar die moet ik even beter zoeken..' Dus er kwam nog wat bij.
Maargoed, 34 dus. Is dat veel of weinig? Of gemiddeld? Vertel me bij de comments hoeveel jij er hebt! Dan kan ik het een beetje relativeren :)




Wish - Chopard. Heerlijk! Mooi flesje en een cadeautje van mijn moeder<3
Mysterious - XX by Mexx. Niet zo mijn ding.
Christina Aguilera, cadeautje, wel oké.
Eau de Cartier - Cartier. Deze kreeg ik gewoon als kerstcadeau op een stage! En ik vind hem erg lekker.




Magnifique - Lancôme. Heel lekker, ook zeker favoriet! Heel mooi flesje ook.
Amor Amor - Cacharel. Oh zo bekend, iedereen weet dat 'ie lekker ruikt!
Heat - Beyonce. Cadeautje. Mwah..




Bright Crystal - Versace. Of het zielige bodempje wat er van over is! Ik heb deze dan ook al super lang.
Envy Me - Gucci. Zoet en niet zo heel origineel, wel oké.
Ricci Ricci - Nina Ricci. Beetje hetzelfde verhaal als Envy Me. Maar het flesje vind ik wel erg schattig!





Viva la Juicy - Juicy Couture. Ik vind hem heerlijk! Zoet, maar wel apart. Hij laat me zo erg aan de zomer denken. Het flesje vind ik geweldig. Een favoriet!
Couture Couture - Juicy Couture. Ook heerlijk en zeker een van m'n favorieten. Het flesje moet denk ik je smaak zijn, ik vind de overdreven flesjes helemaal het einde.
J'Adore - Dior. Deze heb ik ook al heel lang. Vroeger vond ik hem heel lekker, de laatste tijd niet meer zo.. maar misschien is de parfum gewoon niet meer goed.



Gucci by Gucci. Deze vind ik heerlijk. Ook vond ik deze geur zo goed bij de reclame passen, ik moet nog steeds denken aan 'Heart of Glass' van Blondie als ik de geur ruik.
Aqua Allegoria Flora Nymphea - Guerlain. Wat een naam! En wat een heerlijke parfum. In een erg mooi flesje. Het lijkt wat op een bijenkorf, er zit ook iets van honing in de geur. Hij ruikt zo fijn, haast warm. Ik denk m'n op één na favoriete parfum. Zo apart, ik ben er gek op!
Halle - Halle Berry. Cadeautje, wel oké.




Pure Poison - Dior. Nummer drie op m'n favorieten lijstje. Alleen het flesje al, zo mooi en leuk met dat pufje eraan. De geur vind ik ook heerlijk.
Lolita Lempicka. Lekker zoet geurtje, behoorlijk zwaar wel, echt iets waar je van moet houden. Maar ik hou ervan! En een lief flesje.
White Musk - The Body Shop. Een best zwaar en mysterieus geurtje. Ik hem heerlijk zwoel ruiken.



Ange ou Démon - Givenchy. Ook vrij bekend en erg populair. Ik vind 'em erg lekker en ook romantisch ruiken. Maar dat komt misschien doordat ik deze van mijn vriend kreeg.
Midnight Poison - Dior. Mijn enige 'pure parfum', van een bekend merk. Ik vind deze zo heerlijk en ik ben er zo trots op. Het flesje vind ik heel schattig. De geur is erg zwaar, love it!
Signorina - Anna Biondi. Mijn allereerste parfum! Van mijn moeder gekregen toen ik 13 was, van de Aldi! Haha, maar ik vond hem toen geweldig. Soms doe ik hem nog eens op, om even nostalgisch te doen :)



White - Playboy. Ooit op vakantie gekocht. Ik vind 'em niet zo super en ben hem nu aan het opmaken door hem als luchtverfrisser te gebruiken.
Cat De Luxe - Naomi Campbell. Ik weet zeker dat ik de 'at Night' versie ook nog ergens heb. Maar ik kon 'em niet zo snel vinden. Ik vind ze beide lekker, zoete zomerse geurtjes ^^
B-United - United Colors of Beneton. Ooit als cadeau gekregen, volgens mij m'n tweede parfum.




Love Kills Slowly - Ed Hardy. Wel oké, eigenlijk iets te zoet naar mijn smaak.
Love & Luck - Ed Hardy. Lekker, redelijk apart.
Solid parfum ring - Essence. Bloemig en lente-achtig, best lekker.




Twee 'pure parfums'. Patchouly ken ik van m'n moeder, dat was echt iets voor de hippies in de sixties. Het ruikt heel sterk en apart. Ik kan geen geuren beschrijven.. Maar ik snap dat deze echt alle andere geurtjes kan camoufleren.
Jasmin ruikt ook heel sterk, duidelijk naar jasmijn bloemen. Ik vind deze niet zo geweldig, hij is ook nog heel erg vol.



Addict Shine - Dior. Deze vind ik heel lekker en zomers! Een van de weinige 'frisse' geuren die ik heb.
Eau de Zwitsal. Hmm, zo lekker! Gewoon precies de Zwitsal geur. Ik spuit hem ook wel vaker op m'n kussen en deken, om 's nachts aan te snuffelen.



En mijn absolute favoriet: Rock Princess van Vera Wang! Zo geweldig lekker! Het flesje vind ik ook wel leuk, maar het gaat om de geur. Deze vind ik zo perfect en origineel. Het maakte me lange tijd gek dat dit een limited edition is, waarvan ik nog geen back-up had! Gelukkig is dat nu anders, ik heb er pas geleden een extra gekocht. Zó verslaafd ben ik aan dit parfum.


Wat is jouw favoriete parfum? En hoeveel heb jij er?


Liefs,
Maud


PS: 100 volgers! Yaaay! Thanks everyone! De winactie komt hopelijk vandaag nog online :)