zondag 30 oktober 2011

How to: Cupcake nails



Cupcake nail-art is niets nieuws. En toch heb ik er pas één keer één gemaakt! Ja eentje maar, op één nagel, verwerkt in m'n Katy Perry nail-art. Ik vond het toen zo leuk dat ik wel eens cupcakes op al mijn nagels wou. Ik ben als vele van jullie ook een cupcake-fan. Helaas ben ik zelf nogal een kluns in de keuken, maar op mijn nagels lukte het me wel om wat schattige cupcakes te maken. En dat was echt heel simpel!



Ik heb voor de cupcake nail-art de volgende producten gebruikt:
- Kleine nail-art beads en rhinestones (Ebay!)
- Essence - Ahoy
- China Glaze - Secret Peri-Winkle
- Artdeco #93
- Essence topcoat
- Glitter striper (vergeten op de foto!)
- Een dotting tool



- Ik heb Artdeco #93 als basis gebruikt. De meest cupcake nail-arts die ik heb gezien hadden de bodem bij de nagelriem en de topping bij de rand. Zelf vond ik andersom altijd leuker. En het lijkt me ook makkelijker!
- Met China Glaze Secret Peri-Winkle maakte ik french tips, gewoon snel en niet te netjes.
- De bovenkant van de cupcake deed ik als eerst. Deze probeerde ik zo mooi rond mogelijk te laten lopen. Ik trok het nog niet te ver naar beneden, zodat ik erna met een dotting tool een randje kon maken. Tussendoor maakte ik nog even glitter streepjes over het bakje. Even laten drogen, topcoat erover en dan de steentjes erop!



Heel wat kleine beads over de witte topping en een rhinestone als een kersje er bovenop. Dit gaat heel makkelijk als je wat van je topcoat op een dotting tool (of saté-prikker) doet en hiermee de beads een rhinestones oppakt en voorzichtig plaatst.





Ik vond het resultaat erg leuk gelukt! Het was ook helemaal niet moeilijk en het heeft me niet zoveel tijd gekost. En draagbaar? Ach, met bijna iedereen die je spreekt gaat het binnen een paar minuten over je nagels, leuk toch? Of anders voor (thema)feestjes. Of met Pasen ofzo! Ik ga dit in elk geval nog eens maken en langer dragen dan één weekend..

Wat vind jij van Cupcake nails?

Liefs,
Maud