woensdag 12 oktober 2011

DeMak'Up Vloeibare Reinigingslijn



Ruim twee weken geleden ging ik naar het DeMak'Up persevent. Dit event was er om hun nieuwe vloeibare reinigingslijn te introduceren. De drie nieuwe producten zaten ook in de goodiebag. Ik heb gelijk mijn reinigings-routine omgegooid en heb sinds het event elke dag mijn gezicht met deze producten gereinigd.



De DeMak'Up vloeibare reinigingsproducten zitten alle drie in dezelfde fles. Er is een reinigingsgel, reinigingsmelk en een tonic. De flessen hebben een inhoud van 200ml, vrij veel vind ik.

Ik moet bekennen dat ik zelf vaak lui ben qua mijn gezicht reinigen. 's Ochtends gooi ik er wat water over en 's avonds haal ik mijn make-up eraf met een kant een klaar doekje. Een reinigingsgel en tonic ontbraken volledig in mijn routine, reinigingsmelk gebruikte ik wel al af en toe.
Maar ik heb die 'routine' eens flink uitgebreid en ben alle producten dagelijks gaan gebruiken.



De flessen hebben allemaal dezelfde vormgeving. De dop heeft een klik-systeem. Voor de tonic vind ik dat geen probleem, je klikt 'em open en laat het eruit druppen. Deze opening vind ik voor de reinigingsmelk en gel iets minder handig, op zulk soort producten zie ik liever pompjes.
Ook vind ik het minder fijn dat je totaal niet kunt zien hoeveel product er nog in zit. Ik vind het prettig om te weten of iets al ver op is of niet, vooral als het om verzorgingsproducten gaat.





DeMak'Up: "In dit product is - net als de andere producten van de vloeibare reinigingslijn - het antioxidant 'Phyto-Bourgeon®' van de katoenplant gebruikt. Dit concentraat staat bekend om zijn bescherming tegen vrije radicalen. Daarnaast zorgt een extract van de witte bloem van de katoenplant voor extra zachtheid. Bovendien is de melk verrijkt met verzachtende katoenzaadolie zodat de melk soepel over de huid glijd."

De reinigingsmelk vind ik erg fijn, dit product gebruik ik met plezier elke avond.  Na mijn make-up er al met een doekje te hebben afgehaald, gebruik ik deze en haal het er weer af met een nat wattenschijfje. De reinigingsmelk is erg mild en voelt prettig op de huid.





DeMak'Up: "Deze gel combineer je met water om een zacht schuim te creëren dat je huid tot in de diepte reinigt. De gel visualiseert je huid met het extract van katoenblad. Ook in dit product is het antioxidant Phyto-Bourgeon® verwerkt."

Reinigingsgel is een product wat ik nooit zo snel gebruik. 's Avonds vind ik het erg lastig om mijn gezicht helemaal in te soppen en af te wassen. Met reinigingsmelk vind ik dat net wat sneller en makkelijker. Ik heb na een paar dagen besloten deze in de douche te zetten. Zo gebruik ik hem toch dagelijks, maar dan in de ochtend. Het werkt zo voor mij best prettig en mijn huid lijkt wat minder trekkerig als ik uit de douche kom. Rede genoeg voor mij om dit een erg fijn product te vinden!





DeMak'Up: "Het water van de witte bloesem van de katoenplant zorgt voor extra frisheid in deze tonic. Ook is het product verrijkt met vitamines die je huid een boost geven. In de tonic vind je het antioxidant 'Phyto-Bourgeon®' van de katoenplant. Micellair wil zeggen dat de moleculen in de tonic in staat zijn om de vettige onzuiverheden (zowel van je huid als van de make-up) in te sluiten en op te nemen."

Ik ben geen groot fan van toners, meestal wordt mijn huid er alleen maar rood van. En ik had al van andere bloggers gehoord dat deze toch nog wel irriterend kon zijn. Maar ik moet zeggen dat mijn gevoelige huid er best nog wel tegen kan, al moet er direct erna een crème overheen. Ik gebruik deze tonic nadat ik 's avonds de reinigingsmelk heb gebruikt. Deze haalt goed de laatste make-up restjes eraf.

Ik ben over alle drie de producten erg tevreden ben! En eigenlijk ben ik inmiddels gewend aan mijn wat uitgebreidere routine, ik vind het niet meer vervelend en mijn huidje vindt het al helemaal fijn! De huid van mijn gezicht is er toch best door opgeknapt.
De producten zijn vanaf eind oktober verkrijgbaar. De tonic gaat €4,89 kosten, de reinigingsmelk €4,89 en de reinigingsgel €5,89. Niet heel erg goedkoop, maar wel betaalbaar. En door de inhoud van 200ml denk ik dat ik er wel een flinke tijd mee vooruit zal komen!

Gebruik jij veel reinigingsproducten?

Liefs,
Maud