zondag 30 oktober 2011

Catrice Big City Life - Looks met het Berlin palette



Het Berlin palette leek me zeker mooi op de persfoto's, niet heel bijzonder, maar mooi genoeg om toch te willen hebben. Na het swatchen van de Catrice Big City Life paletten vond het Berlin palette juist de mooiste. De kleuren en het pigment vond ik super, dus ik kon niet wachten om er wat looks mee te maken. Ook zag ik al een aantal kleuren die wel geschikt zouden zijn voor m'n 'go-to' ooglook.



De kleuren vind ik heel erg mooi. Als ze op andere plekken in het palette hadden gezeten (wit linksboven, donkere kleuren rechts) had het echt heel veel op het Too Faced Natural Eye palette geleken. Maar een groot verschil is wel dat hierin blushes zitten, best mooie blushes moet ik zeggen!

Als eerst probeerde ik mijn standaard natuurlijke ooglook ermee te maken. Checkpoint Charlie als highlichter en over het bewegend ooglid. Berlin Wall in de crease en een beetje Am Alex in de buiten ooghoeken en langs de wimperranden. En op de foto's bleek dat er nog restjes zaten van wat donkerblauwe eyeliner..





Heel naturel en simpel. Het lukt best met dit palette, maar de kleuren vagen wel behoorlijk uit als je ze wilt blenden. Zo wordt de look nog wat lichter. Dat vind ik wel jammer.

Voor de volgende look besloot ik de blush Unter Den Linden te gebruiken als oogschaduw, samen met Berlin Wall.





Unten Den Linden vind ik erg mooi als blush én oogschaduw! Wel vaagde Berlin Wall weer ver uit tijdens het blenden. Ik weet niet of het aan de oogschaduws of mijn skills ligt, maar ik kreeg het niet voor elkaar de donkerbruine kleuren ook echt donker en mooi geblend op te brengen.

Voor de laatste look gebruikte ik Ku'Damm, Tiergarten en Bardenburger Tor. De oogschaduws die ik nog niet had geprobeerd.





Deze look vind ik het mooist van degene die ik ermee heb gemaakt. Je ziet tenminste een beetje onderscheid tussen de kleuren. Ku'Damm en Branderburger Tor vind ik erg mooi, Tiergarten zie je iets minder goed. Ik denk dat ik dit palette de komende tijd nog wel vaak ga gebruiken. En vooral om taupe-grijze smokey eyes te maken!

Ik vind het echt jammer dat ik niet overweg kan met de donkere kleuren uit dit palette. Maar gelukkig maken de mooie grijzige tinten en blushes dat goed. Dus ik ben toch zeker blij dat ik deze heb!

Heb jij paletten uit de Big City Life LE? Wat vind jij ervan?

Liefs,
Maud