maandag 5 september 2011

Preview: Catrice Big City Life LE


Nog maar kort geleden werd de Catrice Big City Life LE aangekondigd. Een Limted Edition die helemaal anders in elkaar zit dan normaal. De collectie is geïnspireerd op de steden NYC, Sydney, Londen en Berlijn. Voor elke stad is en een palette en bijpassend lakje gemaakt.



Berlijn heeft veel geschiedenis, die nog duidelijk zichtbaar is. Tegenwoordig is het een hippe stad met vele uitgaansgelegenheden. Daarop zijn de kleuren voor het palette en het lakje geïnspireerd. Er zitten zes oogschaduws in met redelijk neutrale kleuren en twee blushes. De namen zijn geïnspireerd op bekende plekken in de stad, zoals Brandenburger Tor en Checkpoint Charlie. Het bijbehorende lakje is oudroze.


Londen barst ook van de geschiedenis en cultuur. Veel bekende hotspots en  een echte modestad. Het palette ziet er vrolijk en hip uit. Ik vind het erg leuk! Maar de kleuren laten mij niet aan Londen denken, want ik herinner het me als grauw en regenachtig. Het bijbehorende lakje is lichtgeel. 


New York.. De stad die nooit slaapt, waar dag en nacht neon-lichtjes rondom billboards branden en waar iedereen het kan maken! Ik ben gek op New York! De oogschaduws zijn vrij donker. Ik vind ze perfect passen bij de kleuren van New York! Of komt het omdat het me ook nog laat denken aan het UD ♥ NYC palette, met de mooie blauwe en paarse kleuren. Het lakje wat erbij hoort wordt 'duiven blauw' genoemd.


Sydney is een prachtige moderne stad, gelegen aan de kust. City life and beach life meet! De oogschaduws zijn bruin, paars en taupe. Ook het lakje wat erbij hoort is een taupe kleurtje.

Ik ben razend enthousiast over deze collectie! Wauw! Het zal de meeste beautylovers vast wel opvallen dat de palettes erg veel lijken op die van Too Faced. Zelf vind ik dit alleen maar leuk, wat zulke palettes vind ik zo mooi. Ook leuk dat er (een beetje à la Urban Decay) kwastjes en oogpotloodjes bij zitten. Dat voor ongeveer €7 à €8, da's een stuk goedkoper dan Urban Decay en Too Faced. Wat duurder voor wat we gewend zijn van Catrice, al snap ik het wel, want er zit heel wat in de paletten. Ik ben ontzettend benieuwd naar het pigment. Als dat goed is, denk ik niet dat ik kan kiezen en wil ik ze waarschijnlijk allemaal.


Op Duiste (en Poolse en Tsjechische blogs en fora) staat dat de LE tussen oktober en november verkrijgbaar zal zijn. Ik weet niet of de LE naar Nederland  en België zal komen, ik hoop het zo erg! Deze LE is gewoon te leuk.

Wat vind jij van deze LE?

Liefs,
Maud

Bronnen: Pinkmelon & SillySilSil