woensdag 17 augustus 2011

Tag: Ben jij een echte beautyfreak?


Een tijdje terug heeft Nina van Pretty Up mij getagged met de Ben jij een echte beautyfreak?-tag. Dankjewel meid! Ik vind het een erg leuke tag en vul 'em met plezier in. Want hoe erg zou het met mij gesteld zijn?

Wat is het laatste beautyproduct wat je hebt gekocht waar je echt voor hebt moeten sparen?
Gelukkig hoef ik nooit meer echt te sparen voor beautyproducten. Natuurlijk staat mijn rekening er aan het eind van de maand sneu bij, maar met 'nieuw geld' kan ik meestal wel gaan kopen wat ik wil. Ik heb volgens mij ook geen make-up item wat duurder was dan €60.

Als jij een beautyproduct was, wat zou je dan zijn en waarom?
Hier kan ik erg lang over denken, tot ik helemaal geen antwoord meer heb. Want hoe vergelijk ik mezelf met makeup? Een product wat ik ontzettend veel gebruik? Oranje glossjes! Echt mijn signature-look? Zwarte eyeliner (de mijne zit er wel erg definitief, maargoed). Of een product waarmee ik overeenkomende eigenschappen heb? Om eerlijk te zijn heb ik maar weinig overzicht op mijn karakter, als ik mezelf analyseer vind ik mezelf echt alles in één. Een product waar ik geen overzicht op heb is mijn 120 palette, al die kleurtjes.. Ik vraag me regelmatig af hoeveel kleuren ik er al van gebruikt heb. Als ik er een look mee ga maken sta ik altijd te twijfelen over welke kleuren ik ga kiezen. Dit heb ik ook als ik iemand even snel mijn persoonlijkheid zou moeten uitleggen.


Hoeveel vriendinnen heb je, waarmee je helemaal gek kan worden over die perfecte blush of die fantastische oogschaduw?
In real life heb ik helemaal geen vriendinnen die samen met mij lyrisch kunnen worden over make-up. Sommige kunnen er nog een paar minuutjes over praten en anderen interesseert het niets. Helaas. Of niet, want door het gebrek eraan ben ik mijn blog begonnen. Zodat ik hier al mijn enthousiasme eruit kan gooien! En natuurlijk op andere beautyblogs meegenieten van het enthousiasme van andere meiden :)

Wanneer was de laatste keer dat jij make-up hebt weggegooid?
Een paar dagen geleden heb weer sinds maanden iets weggegooid. Een stuk of vijf mascara's die ik al te lang had. Tja, zeker producten die ik nooit meer had gebruikt en toch had ik moeite met ze loslaten, boven de prullenbak. Zie hier de slachtoffers:


Hoe begon de make-up gekte bij jou?
Rond mijn 15e begon die. Ik zag steeds meer hoeveel je met make-up (en nagellak) kon doen. Één grote inspiratie ervoor was het programma America's Next Top Model, ik heb het jaren met plezier gevolgd. Bij de shoots hadden de modellen vaak uitbundige en opvallende make-up, dat vond ik schitterend.
Al snel had ik het zelfverzonnen doel alle 'standaard kleuren' oogschaduw en nagellak te verzamelen. Een paar jaartjes later ontdekte ik Amerikaanse make-up guru's op Youtube. De ene na de andere geweldige ontdekking volgde.

Als een niet-make-up-freak je vraagt hoeveel nagellak of oogschaduw je hebt, geef je dan een eerlijk antwoord?
Emh.. niet altijd. Ik vind het vervelend om de hoeveelheden te moeten verantwoorden. Al zeg ik het vaak genoeg eerlijk hoor, maar soms ook niet. Van oogschaduw weet ik het trouwens helemaal niet. Van mijn nagellak maar zo ongeveer.

Hoe vaak ga jij langs de drogist zonder dat je echt iets nodig hebt?
Oh jee, zo vaak! Een paar keer per week. Ik vind het heerlijk om even door de Kruidvat of DM te wandelen om te kijken of er nieuwe collecties zijn. Als die er niet zijn vind ik de standaard assortimenten ook goed genoeg om even goed door te neuzen, en de kortingsbakken.. die moet ik gewoon tot de bodem doorspitten!

Hoeveel tijd besteed je per dag op internet, lezend over beauty?
Best veel! Bloglovin' doornemen kost meestal al een dik uur, afhankelijk van de hoeveelheid nieuwe artikelen dan. Ik denk dat ik er haast dagelijks wel minstens één uur over lees.


Wat is je favoriete make-up item?
Ik vind dit zo'n moeilijke vraag! Het is een beetje appels en peren zitten vergelijken. Een product wat voor mij heilig is, is mijn Urban Decay Book of Shadows vol.lll. Het is een prachtig palette, zowel de oogschaduw kleuren als de verpakking zijn een groot feest. En het heeft ook nog een hoge zeldzaamheidswaarde, ik kan het niet even opnieuw gaan kopen.

Heb je een wishlist en hoeveel items staan daar op?
Ik heb altijd wel een wishlist, wat erop staat wisselt snel af. Ik hou het dan ook niet meer goed bij. Beauty-gerelateerd wil ik momenteel: een kabuki kwast, een mooie nieuwe mascara (geen idee welke, aanraders?), een lipstick van MAC en een Inglot palette. Verder blijven er altijd maar nieuwe collecties uitkomen waarvan ik het liefst alles zou willen.

Ik tag niemand, maar uiteraard is iedereen vrij om deze tag over te nemen!


Liefs,
Maud