woensdag 27 juli 2011

Tip: Sinaasappels voor sterkere nagels!



Een tijd terug heb ik een artikel geschreven over hoe ik mijn nagels verzorg. Maar met al die spullen begon mijn nagelverzorging niet. Toen ik mijn ongelijke en altijd brekende nagels zo rond mijn 14e zat was, kwam mijn oma aanzetten met een sinaasappel en voor mij een gouden tip!



Fruit is uiteraard goed voor je! Dat merk je vaak van binnen en buiten. De sinaasappel behoort tot de citrus vruchten, waarvan vaak extracten voorkomen in nagelverzorging-producten. En wat ga je dan doen met een sinaasappel? Nou, het simpelste wat je je maar kunt bedenken!



Gewoon je nagels erin persen namelijk! Als je al redelijk lange en sterke nagels hebt, heb je echt niets anders nodig dan een sinaasappel.. en je nagels. Ik pers de mijne er gewoon doorheen. Als je nagels te kort of te slap zijn kun je het beste met een mes er wat gaten inmaken. Een sinaasappel is meestal groot genoeg voor tien gaten zodat je al je vingertoppen erin kwijt kunt. Laat je nagels niet tussen de schil inzitten, maar duw ze door, zodat je die sinaasappel zo ermee omhoog kunt tillen.



Zo dus. Dit doet me altijd een beetje aan Amélie denken :) Alleen wat groter en lomper, haha!
Je kunt zolang blijven zitten met die sinaasappel als je wilt. De laatste tijd heb er weer vaker eentje lek geprikt en er een hele avond mee gezeten. Natuurlijk even de vingertjes eruit als je naar het toilet moet of toch echt een slokje drinken wilt. Je kunt vrij weinig met alle tien je vingertoppen erin verstopt! Maar dat vind ik ook wel weer een voordeel voor zo'n avondje film of series kijken, dan zit ik tenminste niet de hele tijd te snoepen! Of die sinaasappel daarna nog eetbaar is? Emh, misschien dat er nog een sapje van te persen is.. ik vind ze erna niet meer zo appetijtelijk uitzien.. Keep in mind, als je er uren in hebt zitten wroeten, is de binnenkant nergens meer wat het was.



Mijn nagels zijn een stuk sterker geworden toen ik dit een paar avonden in de week deed, vanaf mijn 14e tot en met mijn 16e heb ik dit heel veel gedaan en misschien wel honderden sinaasappels versleten. De afgelopen jaren had ik het (tot een paar weken terug) nooit meer gedaan. Ze leken het gewoon niet meer nodig te hebben!

Het is niet zo dat dat nu wel weer zo is. Mijn nagels zijn sterk, maar extreem verkleurd. Ik wist nog dat als ik uren met zo'n sinaasappel bleef zitten, mijn nagels ook iets witter werden.
De eerste keer dat ik ze weer eens door een vrucht stak, was dat geen sinaasappel, maar een citroen! Behoort uiteraard ook tot de citrus vruchten en heeft een sterker bleek-effect. Dit kun je wel het beste doen as je helemaal geen wondjes op je vingertoppen hebt, of scheurtjes bij je nagelriemen. Dat gaat namelijk best erg prikken, een sinaasappel is veel milder.

Binnenin friemelen vind ik best grappig. Het is niet alsof je zit te wachten tot nagellak droog is bijvoorbeeld. Ik vind het een soort squishy stressballetje, bij wijze van. Wat ook nog goed is voor mijn nagels! En stiekem ook voor de lijn.. Als je dit gaat proberen, laat me vooral weten hoe je het vond!

Liefs,
Maud