donderdag 28 juli 2011

Review: Zoeva Bamboo kwastenset



Ik zat er al een hele tijd over te denken een kwastenset van Zoeva aan te schaffen. Ik heb lang zitten twijfelen, toen ik besloot dat ik de Bamboo set wou, bleek die een paar weken lang niet verkrijgbaar. Ik heb hem bijna twee maanden en heb inmiddels wel een mening over elk kwastje!





De kwasten zitten in een mooi oprolbaar etuitje. Het is niet al te groot, ideaal om mee te nemen dus. Dit mapje is dan ook mee op reis gegaan, maar niet met alle kwastjes die erin horen..



De kwasten zaten ook nog in plastic hulsjes. Voor thuis gebruik laat ik die achterwege. Ik heb ze wel bewaard voor als ze de koffer in moeten.





Er zitten twaalf kwasten in de set. Van links naar rechts: powder, buffer, blush, foundation, concealer, twee shaders, eye blender, liner, crease, lip, fan.
Kwasten zoals een fan brush en platte buffer had ik nog niet, dus dat vind ik een mooie aanvulling voor mijn stash. Verder zitten er voor mij alle kwasten in die ik nodig om heb om een volledige look te maken.



Dit is de platte buffer kwast. Zo één had ik dus nog niet. Ik heb er van alles mee geprobeerd! Vloeibare foundation, poeder/cream/vloeibare bronzers en blush. Om de Blush Soufflé van de Essence Ballerina Backstage TE mee op te doen vind ik deze super! Hij pakt product goed op en laat zich ook goed schoonmaken.



Dit is de grote poeder kwast, deze heb ik op vakantie vooral voor bronzer gebruikt. Ook deze vind ik fijn, de kwast voelt zacht aan en pakt product goed op.



Dit is de blush kwast. De kleinste die ik nu heb en dat werkt best fijn. Ik gebruik hem graag als ik alleen de appeltjes van mijn wangen wil doen. Pakt poeders goed op en voelt fijn aan.



Dit is een platte foundation kwast. Zoiets heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. Ik ben van mijn vingertoppen naar de Beautyblender gegaan. En eigenlijk vind ik het effect van deze minder mooi dan dat van mijn trouwe roze eitje. De kwast is erg groot waardoor hij niet zo precies werkt. Dus ik denk niet dat ik deze veel zal gebruiken.



Het concealer kwastje, het lijkt op de foundation kwast, maar dan een stuk kleiner. Eigenlijk gebruik ik zelden concealer, het gaat er bij mij altijd zo snel cakey uitzien. Ook deze lijkt dat niet te veranderen.



De twee oogschaduw kwastjes. Een klein en een grote. Aangezien ik vaak oogschaduw draag heb ik deze al best vaak geprobeerd. Maar nee, ik vind ze beide niet zo fijn. Ze zijn best hard en pakken poeder oogschaduw niet goed op. De kleinste pak ik nog wel eens voor een licht kleurtje in mijn binnenste ooghoek. De grotere heb ik na een paar keer proberen met verschillende oogschaduws niet meer gebruikt, wel jammer.



Een crease en een eye blender. Emh, persoonlijk had ik die namen andersom gedaan. Ik vind de crease een gewone blending kwast, een erg fijne trouwens. Doet wat hij moet doen, voelt zacht en pakt poeders goed op.
Die eye blender vind ik dan weer eerder een crease brush. Al vind ik hem er niet geschikt voor, deze is erg hard en pakt poeders niet super op. Ook als blender vind ik hem niet fijn. Maar ik vind hem erg geschikt als een soort smudge brush. Om de oogschaduw onder mijn ogen uit te vagen.



Mijn eerste fan brush! Deze waaier kun je gebruiken om fall-out van oogschaduw en dergelijke weg te vegen, of om blush of bronzer heel subtiel op te brengen. Ik heb geen idee hoe goed deze is in vergelijking met anderen, maar ik ben er super blij mee!



De liner kwast, een schuin plat kwastje. Ik gebruik zulke niet voor cream of gel eyeliners, maar voor oogschaduw onder mijn ogen. Daarvoor werkt deze gewoon goed. Pakt genoeg product op en geeft een mooi resultaat. Wel voelt deze ietsje hard, maar niet zo erg.

Mijn conclusie is dat ik ondanks een paar mindere kwastjes erg blij ben met deze set. De soort kwasten die ik nog niet had hebben me grotendeels blij verrast. Ik vind het design erg leuk, het zijn ook erg kleine (korte) kwasten. Dat maakt ze samen met het fijne etuitje de ideale reis-kwastjes voor mij. Al heb ik afgelopen reis die oogschaduw (shader) kwasten thuis gelaten, volgens mij ook de foundation kwast.

Deze set kost €22 en is te bestellen op Zoeva.de. Als ik me bedenk dat dat €1,83 per kwast betekent, vind ik de prijs-kwaliteit verhouding super! Je kunt bij Zoeva makkelijk betalen via het internetbankieren van je eigen bank. Ik had direct betaald en had de set binnen een klein weekje in huis.

Liefs,
Maud