zondag 19 juni 2011

Beauty Battle: NYX vs. GOSH - Holographic Glitter



Ik ben gek op holografische producten. Dat begon met nagellak met werd al snel meer. Prachtig vind ik producten die dan ook daadwerkelijk zo'n regenboog aan kleur hebben. Ik heb van zowel NYX als van GOSH een holografische glitter en het leek me leuk om die eens met elkaar te vergelijken!



Het gaat om de NYX Glitter Mania in de kleur Disco Ball en de GOSH Effect Powder in Holographic. In feite zou die van NYX dus meer een glitter zijn en die van GOSH een losse oogschaduw.

GOSH Holographic kost €6,99, ik kan maar nergens ontdekken hoeveel product erin zit. Niet op de potjes en niet op internet. NYX Disco Ball kost meestal zo'n €2,39 en bevat 5ml. GOSH is te koop bij sommige Kruidvat filialen en NYX kun je alleen via internet bestellen (o.a. op: Boozyshop en Enchantra).



De verpakkingen, beide potjes vind ik wel leuk uitzien. Het potje van GOSH is velen malen handiger, je komt makkelijker bij het product. Origineel zit er ook nog een plastic kapje onder de deksel. Die had ik er nu even af gehaald voor de foto, maar het voorkomt dat 'poef-glitter-wolkje!' effect na de deksel eraf te halen.

Dan nu de swatches!


NYX Disco Ball - GOSH Holographic


Extra vaag voor de holo-glitters!

Het eerste wat me opviel is dat Disco Ball veel glittery-er is dan Holographic. Je ziet duidelijk verschil tussen de grove glitters en de wat fijnere poeder. Tja, 'Glitter Mania' en 'Effect Powder' hè! Beide hebben ongeveer dezelfde hoeveelheid holo-glitters. Die van NYX zag ik wel beter en vaker vanuit verschillende hoeken.

Eerst vond ik het effect van beide op mijn ogen niet zo denderend, maar pas geleden heb ik ontdekt dat NYX Jumbo Eye Pencils er een goede basis voor zijn. Hier zie je ze over Milk en Black Bean:


Disco Ball - Holographic

Een spierwitte of pikzwarte ondergrond laat beide een stuk beter uitkomen. Toch vind ik persoonlijk Disco Ball beter uitzien. Intenser en holografischer. Ze blijven allebei op zich zelf niet geweldig zitten, maar over de creamy Jumbo Pencils nog best lang.



Voor mij is de winnaar NYX Disco Ball! Persoonlijk vind ik deze mooier, daarbij is hij goedkoper. De verkrijgbaarheid van beide heeft voor- en nadelen. NYX enkel via internet (maar daar wel goed verkrijgbaar en snel in huis) en GOSH Holographic schijnt vaak niet in de schappen te liggen.

Welke van de twee vind jij het beste uitzien?

Liefs,
Maud