woensdag 8 juni 2011

NYX Jumbo Eye Pencils



De NYX Jumbo Eye Pencils zijn erg bekend en geliefd in beauty-land. Zelf kan ik me ook niet voorstellen dat ik tot een halfjaartje geleden zonder deze heb kunnen leven. Ik schreef er al eerder een artikel over, toen ik er nog maar twee had. Maar ik vond dat deze toch wel een uitgebreidere review verdienen.



Zelf heb ik er inmiddels 6, van de (voor zover ik weet) 28 kleuren. Het liefst zou ik ze allemaal willen! Deze oogpotloden staan vooral bekend als mooie basis kleuren voor oogschaduw. Daarvoor gebruik ik ze zelf ook het meeste. Vooral de witte versie, Milk, is hierdoor erg bekend en populair. Dit was dan ook de eerste die ik hier zelf van kocht! En al snel daarna wou ik meer..






Zonlicht


Natuurlijk daglicht

Het pigment is helemaal super. Ze geven stuk voor stuk goed af en zijn lekker creamy. Mijn favorieten (plus die ik het langst heb) zijn Milk en Black Bean. Die gebruik ik gewoon het meest. Milk veel als basis en Black Bean heel vaak gewoon solo rond m'n ogen. Purple heb ik nog niet lang, maar ook die vind ik leuk om ook echt als oogpotlood te gebruiken.


Purple


Black Bean

Excuses voor mijn rode en waterige oog op de laatste foto, ik heb de laatste tijd erg veel last van m'n hooikoorts.
Black Bean is echt intens en diep zwart, wat ik erg mooi vind. Ik denk niet dat ik een ander zwart potlood heb zo donker als deze. Purple vind ik gewoon een gaaf knalkleurtje, die gebruik ik trouwens ook graag als basis.



Hier even een demonstratie met twee niet al te best gepigmenteerde oogschaduws, en de Jumbo's in Purple en Strawberry Milk. De oogschaduws die ik gebruik zijn de donkere van de Catrice 'Once in a Blue Moon' duo en Essence Welcome to Wonderland.



Links zie je de kleuren op zichzelf en rechts over de Jumbo Eye Pencils. Een heel erg groot verschil! Zo zijn oogschaduw miskopen toch nog te gebruiken :) Maar ook oogschaduw van goede kwaliteit wordt er nog vele malen mooier door! Zie hier de smokey-eyes demonstratie:



En zo ziet dat eruit voordat ik oogschaduw erover heb. Ik zelf heb expres de kleuren Milk (1), Pots & Pans (2), Slate (3) en Black Bean (4) bij elkaar gesprokkeld, om diepere en intensere smokey eyes te kunnen maken!



Verder gebruikte ik het Dior Smoky palette. Deze oogschaduws zijn best redelijk gepigmenteerd (behalve de witte), maar met de Jumbo Pencils als basis worden ze nog zoveel mooier.



Links zonder, rechts met de Jumbo Pencils als basis. Ook nog zonder mascara en eyeliner. Het verschil is groot, vooral Milk maakt in de binneste ooghoeken veel intenser.





Ik ben helemaal gek op deze oogpotloden, ik kan ze alleen niet over m'n hele ooglid dragen zonder oogschaduw erover. Sommige mensen doen dat ook met deze, maar bij mij gaat dat ontzettend erg creasen. Met oogschaduw erover blijft het de hele dag mooi zitten. Sinds ik heb ontdekt dat felle kleuren als Purple daar ook hartstikke geschikt voor zijn, wil ik er daar wel wat meer van.

De NYX Jumbo Eye Pencils zijn op verschillende webshops te koop, zoals BoozyshopEnchantra en Cherry Culture, en vast nog veel meer! De prijzen liggen zo tussen de €3 en €4 per stuk. Een klein prijsje voor zulke fijne oogpotloden.

Heb jij ook NYX Jumbo Pencils? Welke? Aanraders? :)

Liefs,
Maud