zaterdag 23 april 2011

Beauty Battle: Duochrome VS. Duochrome



Essence en Catrice komen van dezelfde fabrikant. Het assortiment werd tegelijk vernieuwd. En ze kregen tegelijk een duochrome nagellak in de displays! Van beide heb ik al eerder een artikel gemaakt, maar nu ga ik ze beter vergelijken :)





Die van Catrice heet Iron Mermaiden en die van Essence Where is the Party?
Iron Mermaiden bevat 10ml en kost €2,49.
Where is the Party bevat 5ml en kost €1,25.
Oké, dat is dus heel eerlijk. De helft minder inhoud, de helft van de prijs! De kwastjes zijn ook bijna hetzelfde, even lang, even breed.

Dan beginnen met lakken. Eerst één laagje.



Ja, dat ziet er niet mooi uit..
Iron Mermaiden dekt duidelijk een stuk slechter dan Where is the Party. Ook vind ik die iets minder fijn lakken, de formule is dik en stroperig. Niet erg als een lakje goed dekt, maar dat doet 'ie dus niet. Tweede laagje erover:



Een tweede laagje is voor Where is the Party genoeg, die dekt dan mooi. Iron Mermaiden wordt er iets beter op, maar kan nog wel een derde laagje gebruiken.



Zo lijken ze ineens wel redelijk op elkaar. Iron Mermaiden is iets lichter dan Where is the Party. Maar als ze beide goed dekkend zijn komt de kleur erg overeen. Ook het duochrome effect is zowat hetzelfde.




Probeer de ongelakte duimnagel te negeren ;)

Beide lakjes laten vanuit verschillende hoeken en in verschillend licht, groen en paarse kleuren zien. Ik vind ze beide mooi uitzien. Voor wie dit soort duochromes leuk vindt, zijn ze qua kleur en effect allebei top!

Maar zoals ik al eerder zei, die van Catrice vind ik totaal niet fijn lakken. Ook een derde laagje maakt me meestal niet zo blij.. Die van Essence lakt prima en dekt beter. Qua prijs en inhoud betaal je de helft en krijg je de helft.

Hoe goed blijven ze zitten? Nou, die van Essence heb ik vijf dagen opgehad, in die vijf dagen bleef het mooi op m'n nagels zitten. Een beetje tipwear, maar nul chips. Zonder base- of topcoat!
Die van Catrice heb ik minder lang opgehad, volgens mij drie of vier dagen. Toen moest 'ie eraf omdat op elke nagel wel een stukje lak weg was. Ook deze droeg ik zonder base- of topcoat. Ze blijven dus beide best goed zitten. Die van Essence iets beter.

Tja, eigenlijk wint Essence op alle gebieden die er toe doen. De prijs-inhoud verhouding is 100% eerlijk, dus dat maakt niets uit. De kleuren zijn haast hetzelfde, dus ook dat zit bij beide goed. Daardoor vind ik die van Essence de winnaar, deze lakt fijner en blijft bij mij langer zitten.

Liefs,
Maud