zaterdag 10 maart 2012

Katy Perry Lashes by Eylure - Cool Kitty



Deze maand komt het merk Eylure met een lijn nepwimpers in samenwerking met niemand minder dan Katy Perry! Als het gaat om een samenwerking met een leuke celeb, maakt dat voor mij het product ook snel leuk. En Katy Perry vind ik zeker leuk! Haar luchtje is ook één van de weinige celebrity-parfums die ik heb. Toen ik vorige week op de Open Door Day van MV Media deze mooie nepwimpers zag, met Katy's gezicht erop, was ik gelijk enthousiast.





De nepwimpers van de Katty Perry lijn zitten in vrolijk gekleurde doosjes. Je ziet de wimpers gelijk goed zitten en de naam staat duidelijk onderaan. Een mooie foto van Katy Perry waarop ze prachtige wimpers heeft kon natuurlijk ook niet ontbreken. Ik vind de verpakking heel leuk uitzien, helemaal Katy ook! De lijn bestaat uit vier verschillende varianten, de favoriete wimper-looks van miss Perry herself:

- Sweetie Pie, een stijl voor overdag met een girly uitstraling.
- Cool Kitty, voor overdag en 's avonds: een krachtig statement met een 'spiky effect'.
- Oh Honey, voor 's avonds: adembenemend mooi in vintage classic style.
- Oh My, extravagantie ten top: megavolume en dubbel gelaagd.

De 'Oh My' wimpers zijn echt de eye catchers (ha!) van deze collectie. De langste en vooral dikste wimpers. Ik kreeg de Cool Kitty lashes mee in mijn goodiebag, ook een mooie variant vind ik zelf.



Op de achterkant van de verpakking staat een simpel stappenplan om de wimpers op te brengen. Het staat beschreven alsof Katy Perry zelf het je uitlegt, zoiets vind ik ook wel grappig. Eronder staat het ook nog in foto's, heel duidelijk.

Je haalt de wimpers voorzichtig van de verpakking en doet de lijm over het randje. Laat het 20-30 seconden drogen en breng de wimpers aan, zo dicht mogelijk tegen je wimperrand. Druk de hoekjes nog even aan, et voilà!





In de verpakking zit een plasticje met daarop de nepwimpers en de lijm ervoor. Verder zit er nog een uitgebreidere gebruiksaanwijzing bij en een sticker. De wimperlijm van Eylure vind ik heel erg fijn. Deze heb ik al vaker bij setjes wimpers gehad en de kwaliteit is telkens top. De witte kleur droogt trouwens kleurloos op. Ik draag zelf niet heel vaak nepwimpers, dus ik ga ook geen dure, grote tube wimperlijm kopen. Ideaal als er gewoon een goede bij zit!



Mijn eigen, sneue wimpertjes en ernaast met de Cool Kitty wimpers op! Wow, dat is een gigantisch verschil! Tussendoor heb ik wel nog mascara opgedaan, maar vooral om mijn eigen wimpers zwart te maken. Anders staat dat zo vreemd met pikzwarte nepwimpers erachter.





De Cool Kitty wimpers zijn vrij lang, mooi gekruld en zijn wat ongelijk bij de puntjes, het 'spiky' effect. Ik vind ze toch wel erg lang! Misschien doordat ik zelf nogal korte wimpers heb. Ik vind ze wel mooi staan, maar erg opvallend. Voor mij zeker meer iets voor een feestje dan voor overdag.

De wimpers bleven een halve dag goed op hun plek zitten na het maken van de foto's. Een groot pluspunt en te danken aan de fijne wimperlijm! Na een paar minuten voelde ik ze niet meer. Pas laat in de avond, toen mijn oogjes moe werden, had ik de behoefte ze af te doen. Na het afhalen kun je de restjes wimperlijm van het randje trekken en ze terug in het doosje doen. Je kunt ze een paar keer hergebruiken. Ik moet zeggen dat ik de wimpers erg stevig vond aanvoelen, de rand is flexibel en er heeft geen haartje losgelaten. De kwaliteit kan dat dus zeker aan!

De Katy Perry by Eylure lijn zal vanaf deze maand verkrijgbaar zijn bij o.a. Kruidvat. Zelf heb ik ze nog niet gespot, ik weet dus niet zeker er nu al zijn! Een setje kost €7,99. Niet heel spotgoedkoop, maar zeker niet onbetaalbaar. En voor de kwaliteit vind ik het zeker geen verkeerde prijs. Zelf wil ik toch nog graag de 'Oh My' variant gaan kopen!

Liefs,
Maud