vrijdag 2 maart 2012

Review: Veet EasyWax



Het merk Veet is all about glad ontharen voor vrouwen. Iedereen zal de scheermesjes wel kennen, of de wasstrips. Sinds kort heeft merk weer iets nieuws om van ongewenst haar af te komen. Een heus wax-apparaat voor thuis. Een elektrische roller genaamd EasyWax. Zelf ben ik altijd wel nieuwsgierig naar andere methodes om te ontharen, al val ik vaak terug op scheren. Waxen had ik nog nooit geprobeerd, dus ik was erg benieuwd naar de EasyWax.





De Veet EasyWax zit in een doosje, waarop het product erin al voor een groot deel uitlegt. Op de gebruiksaanwijzing erin vind je nog uitleg over hoe je de EasyWax kunt gebruiken voor het ontharen van verschillende lichaamsdelen. Benen, armen, oksels en bikinilijn kunnen ermee worden gedaan. Nu is mijn bikinilijn permanent onthaart met een laser en valt er weinig te waxen, blijf ik af van het blonde haar op mijn armen en ben ik bang voor bloedende oksels. Dus, mijn benen werden het slachtoffer!

Veet over de EasyWax: "De was van Veet EasyWax heeft dezelfde samenstelling als deze die gebruikt wordt in de schoonheidsinstituten en werkt al vanaf de eerste keer doeltreffend op haartjes vanaf 2mm. De formule met natuurlijke bijenwas is geschikt voor elk huidtype, ook voor de gevoelige huid. Je huid blijft tot 4 weken lang zacht."

Bijenwas is inderdaad het derde ingrediënt. Verder is het bij dit soort producten altijd verstandig eerst een beetje van de wax op een klein stukje huid proberen. Uiteraard niet uren laten zitten, gewoon weer eraf halen. En even aan kijken hoe je huid er op reageert.






Alles wat er in het doosje zit: 12 Vezelvliesstrips (3x gevouwen in het plastic zakje), 4 nabehandelingsdoekjes, sokkel om de roller in te zetten, een wax-vulling van 50ml, een kabel en de roller zelf.

12 vezelvliesstrips en 4 nabehandelingsdoekjes vond ik als weinig klinken, maar dat viel uiteindelijk nog mee. Deze strips en doekjes zitten ook bij de navullingen, die kosten €9,99. De sokkel om de roller in te zetten is heel handig voor tijdens het opwarmen, maar ook tijdens het gebruiken.







De wax-vulling erin, hieraan zit ook het 'roller-deel' van de roller. En dan insteken om de wax te verwarmen. Dit moet zo'n 20 minuten, als de wax erna niet goed eruit komt of slecht verdeeld over de huid kun je hem het beste nog 5 minuten langer laten opwarmen. Het 'handvat-deel' houdt de wax goed op temperatuur.

En dan waxen maar! Op de foto hieronder zie je de wax op mijn been. Mijn nogal harige been, ik had expres het haar een weekje laten groeien voor het waxen. De wax moet je aanbrengen in de richting van de haargroei, op het onderbeen van de knie richting de enkel.



Vezelstrip erover en strak naar boven trekken, zo dicht mogelijk langs de huid.



Rats! Eraf dat haar! Ik was na die eerste poging al blij verrast, geen haartje op dat stuk stond er nog. Nul! Heel fijn, dan schiet het tenminste op. Ik gebruik één wasstrip meestal twee of drie keer, om een beetje zuinig te doen. Zo had ik voor mijn onderbenen vijf strips nodig, voor mijn bovenbenen had ik er nier gebruikt. Nog drie over, daar zou ik nog één keer mijn scheenbenen en knieën kunnen doen. Ook had ik totaal niet het idee dat de wax op was na mijn benen helemaal te hebben gedaan. Ik denk dat de strips eerder op zijn dan de wax. Na het waxen heb ik twee nabehandelingsdoekjes gebruikt om de restjes wax mee af te halen. Dat leek eerst wat moeizaam te gaan, maar na een paar minuten wrijven was alles eraf. Deze wax gaat er ook niet af met water.

Pijnlijk? Tja, dat verschilt natuurlijk per persoon. Zelf heb ik wel een redelijke pijngrens. Het is geen prettig gevoel, maar als je je huid met één hand strak houdt en snel de strip eraf trekt scheelt het al een hoop pijn. Met scheren snij ik me 9 van de 10 keer in mijn knieën of schenen, dat vind ik pijnlijker. En hiermee heb ik ook nog eens voor het eerst echt gladde knieën, wat me met scheren nooit lukt.

Dus, vier weken lang gladde benen? Het is nu ongeveer drieëneenhalve week geleden dat ik ze heb gewaxt. Nu zijn ze nog zeker glad, maar niet meer zoals in de eerste twee weken. Daarna begonnen hier en daar heel langzaam haartjes op te komen. Nu is het nog steeds minimaal, ik denk niet dat ik over een paar dagen al toe ben aan een volgende wax-beurt. Daarvoor zullen de haartjes dan nog te kort zijn. Meestal scheer ik mijn benen, dus twee weken lang super gladde benen hebben was voor mij geweldig, totaal niet gewend!

Ik ben erg tevreden over de Veet EasyWax. De belangrijkste punten voor een ontharingsmiddel vind ik: hoe makkelijk en snel het werkt én hoe lang het resultaat mooi blijft. Dit duurt dan wel langer dan even scheren onder de douche, maar ik was toch mooi in een halfuurtje klaar met beide benen. En om er vervolgens wekenlang geen aandacht aan te hoeven besteden is heerlijk.

De Veet EasyWax kost €24,99 en is vanaf deze week verkrijgbaar bij Kruidvat, net als de navullingen van €9,99. Ik vind beide prijzen best schappelijk, je doet er immers lang mee.

Hoe onthaar jij je benen? Zou thuis waxen iets voor jou zijn?

Liefs,
Maud