donderdag 1 maart 2012

Review: Catrice Volume Plus Length mascara



Ondanks dat de laatste mascara die ik van Catrice probeerde mij wat tegenviel, geef ik andere varianten graag een kans. In het vernieuwde assortiment zit de Volume Plus lijn. Drie mascara's die vooral volume geven, plus een iets extra's. Curl, Length of Waterproof. Mijn eigen wimpers zijn nogal kort, dus ik ging lengte!



De verpakking is niet zo bijzonder. Zwarte huls, niet te veel tekst erop. Hij loopt wat breder uit richting de dop, beetje scheef. Niet heel erg, al houd ik zelf niet van 'scheef'. De dop heeft de sticker niet zo best overleefd, de stickerrestjes overleefden mijn woeste wrijf furie wel.

Catrcie over de Volume Plus Length mascara: "Eén mascara - multidimensionale effecten! De basis: ultiem volume. De extra dimensie: ultieme lengte. Elke afzonderlijke wimperhaar krijg extra volume en megalengte door de crèmige textuur met verlengende 3D-nylonvezels gecombineerd met het speciaal ontwikkelde fiberborsteltje. Opthalmologisch getest."





Het borsteltje is vrij normaal. Van 'haartjes' in een normale vorm. Doorsnee, maar ik vind ze prima werken. Ook deze is daarin geen uitzondering. En dan, de 'zonder en met mascara' foto's!





Ik ben best tevreden over het resultaat. De lengte en het volume zijn niet zo ultiem als Catrice het beschrijft, maar het verschil is duidelijk. Het volume valt me erg mee, al vind ik dat helemaal niet zo erg. Ik ben vooral onder de indruk van de krul! Mijn wimpers staan omhoog, in plaats van vooruit! En zo blijven ze ook nog mooi staan gedurende de dag. Het verlengend-effect vind ik best goed, had iets meer gemogen. Je kunt niet eindeloos laagjes opblijven doen, daar komen spinnenpootjes van. 

Ik ben blij dat deze mascara totaal geen tegenvaller is. Ik was wat huiverig, dus misschien ben ik daardoor iets sneller tevreden nu. Maar het is gewoon een fijne mascara, zeker voor het fijne prijsje! De Volume Plus Length mascara kost €3,49 en is verkrijgbaar bij Kruidvat.

Liefs,
Maud