zaterdag 3 maart 2012

Inglot Freedom System palette



Inglot is nu al sinds vorige zomer in Nederland verkrijgbaar, maar toch was ik hier nog nooit in de winkel of bij één van de counters geweest. Dat werd dus hoogtijd! Afgelopen woensdag ging ik met Esther naar de Inglot zaak in Amsterdam, een hemel op aarde. Al die prachtige producten! Het allerhoogst op mijn wishlist stond wel een eigen palette samenstellen, het Freedom System ontdekken!



Het Inglot Freedom System vind ik geniaal. Je kunt in de winkel een magnetisch bordje pakken en alles wat je wilt erop 'plakken'. En zo kun je niet alleen zelf oogschaduw paletten samenstellen. Inglot heeft ook lipstick, blush en concealers voor in zulke paletten! De mogelijkheden zijn echt eindeloos. Je kunt oogschaduw paletten samen stellen van 2 kleuren, of van 40. Maar ook van 3, 4, 5, 10 en 20 oogschaduws. Ook zijn er ronde oogschaduws, in dezelfde grootte als de lipsticks en concealers. Die je zo dus samen in een palette kunt combineren. En er zijn paletten waar drie oogschaduws in kunnen en één blush. En van al die producten zijn overweldigend veel kleuren verkrijgbaar, die stuk voor stuk van topkwaliteit zijn. Zo kun je een palette samenstellen wat helemaal perfect is voor jou, waar je zeker alles uit gaat gebruiken.

Als beautyliefhebber weet je echt even niet waar je kijken moet! Zelf had ik het ook echt moeite met keuzes maken! Wat ik zelf fijn vond was om me van te voren even te 'oriënteren' op de webshop van Inglot. Je kunt hier bekijken wat voor een lege paletten ze zoal hebben en wat er allemaal in kan.







De paletten hebben wel allemaal dezelfde vormgeving, ongeacht de grootte. De producten zitten in het zwarte palette en de deksel is dof doorzichtig. De deksels zitten met magneten vast, die van elkaar af moet schuiven. Als je er meerdere hebt kun je ze ook aan elkaar klikken door die magneten. Zelf vind het een mooi en strak design. De verpakking is heel stevig en neemt niet veel ruimte in beslag. Ideaal om mee te nemen!





De oogschaduws blijven ook dankzij de magneten op hun plek! Maar je kunt ze wel nog met de magneten van het dekseltje eruit halen. Om ze anders in te delen, een lege oogschaduw pan te vervangen enz. Het blijft ook thuis één en al vrijheid, heerlijk!

Zelf ging ik voor een palette met tien kleuren. Eerst dacht ik voor 5 te gaan, maar die keuze leek onmogelijk in de winkel. Er waren te veel prachtige kleuren. Ik vind mijn palette wel perfect ingedeeld. Goede balans tussen matte, shimmer en glitter oogschaduws. Één rij neutrale kleuren, één rij knallende kleuren. Twee heel lichte kleuren, twee erg donkere en zes 'gewone' kleuren.



DS 458 - Pearl 409 - Pearl 452 - Matte 343 - Matte 352



De neutrale rij! Ik wou graag wat kleuren in het palette die geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Qua pigment kan ik ze over één kam scheren: super! Stuk voor stuk!

DS 458 is een heel donkerbruin met rode glitters erin. Erg mooi en apart!
Pearl 409 is koperbruin en heeft een mooie shimmery glans.
Pearl 452 is bordeauxrood met een bruinige ondertoon.
Matte 343 liet mij erg denken aan één van mijn favoriete oogschaduws, Velvet Revolver van Too Faced. Hij is grijzig bruin en helemaal mat.
Matte 352 is een licht crème kleurtje met een peachy ondertoon.



AMC 61 - DS 491 - Matte 322 - DS 504 - Matte 318



En de rij met knallende kleuren! Ik ben gek op felle oogschaduws en daar heeft Inglot er geweldig veel van. Kiezen was dan ook nog best lastig! Wederom is pigment van de ze vijf top, al springen de twee matte er voor mij wel uit.

AMC 61 heeft een zwarte basis met blauwe glitters. Zelf vind ik het een heel gave combinatie. Helaas zie je de glitters op de swatch niet zo goed.
DS 491 is paars met zilveren en paarse glitters. Ook gaaf!
Matte 322, toen ik deze swatchte in de winkel was ik opslag verliefd. De meest intense, felblauwe oogschaduw ever! En wat een pigment!
DS 504 is turquoise met zilveren glitters. Dat vind ik echt zo'n zeemeerminnen-kleur, heel zomers!
Matte 318 is witter dan wit. Het doet denken aan de NYX Jumbo Eye Pencil in Milk. Zo puur wit.



Ik ben dolblij met mijn Inglot palette! Ik heb 'em nu al een paar gebruikt voor snelle, draagbare looks. Dadelijk ga ik er eens flink verder mee spelen! Ooglooks houden jullie dan ook nog te goed van me, want dat zullen er heel wat worden. Ik kan hier zoveel kanten mee uit!

De kwaliteit van de oogschaduw vind ik helemaal geweldig. Echt, perfect gewoon. Super gepigmenteerd, ze blenden mooi, ze zijn niet te hard of te zacht (korrelig), ook heb ik nauwelijks last gehad van fall-out tot nu toe. En eerlijk? Zo'n palette samenstellen was zó leuk, ik kan niet wachten tot de volgende keer.

Een Inglot oogschaduw palette met 10 kleuren kost in totaal €60 (oogschaduws + palette). Dat klinkt duur, het is ook gewoon veel geld. Maar uiteindelijk betaal je €6 per prachtige oogschaduw. Als ik het zo bekijk, met de kwaliteit in mijn achterhoofd, vind ik het wel een schappelijke prijs.

Heb jij ook al eens een palette bij Inglot samengesteld? Wat heb je er in en wat vind je ervan?

Liefs,
Maud