zaterdag 3 maart 2012

Fotodagboek - Februari 2012


Ik heb geen schermen om achter te kijken, het zijn niet alleen telefoon-foto's, alles wat er wel leuk op slaat wordt al gebruikt, eh.. Fotodagboek. Zo ga ik deze artikelen noemen. Want dat vind ik ze. Jullie snappen 'em vast wel, gewoon wat random foto's uit mijn dagelijkse leventje! Mijn februari was in eerste instantie niet bepaald spannend. Er lag sneeuw en dat lag mij vooral in de weg. Of te veel op de weg. Limburg werd een week overgenomen door carnaval. En de maand eindigde met een leuke dag en maart begon wat pijnlijk.



Eind januari/begin februari kwam er toch nog ineens nog sneeuw! Ik vind sneeuw wel mooi uitzien, maar tegelijk ook wat onhandig. Ik zat weer eens vreselijk erg te wachten op al het nieuwe moois van Catrice en Essence. Zelf ga ik vaak over de grens in Duitsland kijken, waar alles altijd eerder verkrijgbaar is. Maar dit weer werkte dat tegen, ik durfde niet zonder winterbanden met dit weer Duitsland in.



Er lag een behoorlijk dik pak! Altijd goed te meten op de trap buiten.



Zo'n guur weer is wel een mooi excuus om het binnen gezellig te maken en vooral lekker te eten. Zomaar eens gourmetten vind ik echt leuk! En dankzij dat gourmetstel was het heerlijk warm binnen :)


Valentijnsdag kwam ook langs afgelopen maand. Ik was een beetje blut, dus besloot ik zelf iets te knutselen voor mijn valentijntje. Het idee van 'memory jars' zag ik op Beautylab. Kenny vond het gelukkig erg lief!



's Ochtends vroeg kreeg ik (en iedereen trouwens) een tulpje op mijn werk, een attentie met de beste bedoelingen. Maar vervolgens kon ik de rest van de dag het verpieter-proces zien in een te klein bekertje met water wat bleef omvallen. Arm tulpje.



Iets leukers! Ik kreeg een mini-laptop van mijn moeder. Zo lief! En ik vind 'em zo schattig. Deze is met name om mee op reis te nemen, wat mijn moeder zelf ook wel handig zal vinden. En ik ook! Dan kan ik tenminste mijn mail in de gaten houden, checken of artikelen goed online komen, af en toe een teken van leven vertonen in de social media, foto's alvast overzetten om geheugen op de camera te sparen, enzovoorts enzovoorts! Ik zie het helemaal zitten!



Mijn klantenkaart van The Body Shop. De spaarpunten heb ik op het nippertje vol gekregen! Check de datum maar, hij is op 1 maart verlopen. Als laatste cadeautje van de kaart koos ik een bodyscrub van de Mango lijn.



Eind februari was het carnaval! Daar kun je in Limburg gewoon niet omheen. Zelf was ik verkleed als Sneeuwwitje, het enige pakje wat ik heb. Die bloederige freak naast me is mijn vriend, Kenny. Hij wou eigenlijk niet verkleed, maar dat vond ik niet kunnen. Uiteindelijk trok hij een zwervers-achtige outfit aan en mocht ik met make-up wallen en bloed op zijn gezicht maken. Hij was een zombie. En Sneeuwwitje had de hele avond rode bloedvlekken op haar wangen.


Mater! Leuke wagen met allerlei tekenfilm figuren!



En de optocht in ons dorpje. Er waren veel mooie wagens en ook veel grappige figuren ertussen. De foto hierboven is de Prinsenwagen. Erg mooi gemaakt, al straalt 'ie meer praalwagen uit dan carnavalswagen. Ik mis iets.. een rood-geel-groen kleurschema denk ik. Dit jaar leerde ik weer iets nieuws over carnaval. De veren op de muts van de Prins en op die van sommige leden van de Raad van Elf kosten zo'n €200-€300, per stuk! En check al die veren!



Het was tijd voor re-organisatie! Ik had één lade van mijn Helmer vol 'troep'. Dit heb ik in een ander kastje gedaan (alsof ik iets weg kan gooien, ha! echt niet..) En toen had ik een lege lade! Heel fijn, want de rest ontplofte net niet. Het is nu beter ingedeeld. Al vind ik het wel niet leuk dat mijn lipproducten nu helemaal onderin zitten. Je zou denken 'doe dan een andere lade helemaal onderin'. Maar ik vind gewoon dat elke lade een hogere plek dan onderin verdient :') Is dat te begrijpen? Ik vind het klote dat eentje de onderste moet zijn..

Woensdag werd een erg leuke dag! Ik ging samen met Esther naar Amsterdam, voor de 'open door day' van MV Media. We vertrokken erg vroeg en maakten een tussenstop Utrecht voor Sephora en Starbucks. Wat impulsief besloten we voor Amsterdam Zuid te gaan, dat zou dichterbij de eerste bestemming zijn dan het centraal station..



En was Inglot!! Ahh, de tweede keer dat ik in een Inglot winkel kom. En dit keer gelukkig met een mede-beautyliefhebber! Esther en ik hebben uitgebreid de tijd genomen om alles te bewonderen. Ik vond het een prachtig filiaal. Erg groot en lekker ruim ingericht.



Ik was vastbesloten een Freedom System palette samen te stellen. Man, wat wou ik dat al lang! Echt heerlijk al die kleurkeuze en dat eindeloze swatchen tot mijn onderarm helemaal vol zat. En het pigment, geweldig! Ik ben geen kleur tegengekomen die slecht afgaf.



Esther kreeg een touch-up van de MUA en koos zo nog een mooie foundation en concealer.



En hiermee ging ik naar de kassa! Het werd toch een palette van tien oogschaduws. Waar ik nog geen moment spijt van heb gehad! Voor mij liggen ook alle Inglot verkooppunten vrij ver weg, dus ik kon maar beter gelijk goed inslaan. Na een uitgebreid bezoek aan Inglot gingen we door naar het Lloyd Hotel, waar het event van MV Media was.





Sindskort hebben zij ook Essence en Catrice, waarvan de nieuwe producten mooi uitgestald stonden. Je kon je nagels nog laten doen bij die stand. Ernaast stond Eylure, een merk wat je misschien kent van de nepwimpers die te koop zijn bij Douglas.



Je kon zelf ook nepwimpers laten opdoen. Dat wou ik wel! Geweldig hoe snel die vrouw dat voor elkaar had, in mijn achterhoofd dacht ik aan hoe ik zelf er altijd mee sta te prutsen.



En over nepwimpers gesproken! Er lagen ook vier doosjes die mijn aandacht al snel trokken. Een lijn van Eylure in samenwerking met Katy Perry! Kijk, zoiets vind ik echt gelijk leuk als het in samenwerking is met een celeb die ik ook leuk vind. De nepwimpers zelf zien er ook super uit. De variant Oh My, rechtsboven, zijn wel de meest bijzondere. Dit zijn twee lagen wimpers over elkaar, uber-volume! Deze wou Katy Perry herself heel graag in de collectie, tof!

Ook heb ik weer wat bekende gezichten in het echt gezien! Dat vind ik zo leuk! Ik heb er Priscilla, VeraMarjolein, Sharon, Silja, Laura en Desirée gezien.



Esther met de buit aan geshopte spuleltjes en goodiebags! Het was wel flink slepen aan het eind van de dag. Maar we konden na afloop wel nog 2,5 uur in de trein zitten.



De vorige keer toen ik wat random foto's liet zien, was de laatste van mijn hond Dingo. Gewoon, omdat ik 'em nog nooit op mijn blog had laten zien. Volgens mij stond er toen nog iets bij als 'nu hij nog leeft'. Eind februari ging het steeds slechter met hem. Nu was Dingo sowieso al erg oud (bijna 15,5) en ging het af en toe sowieso al wat moeizamer. Hij had de laatste twee dagen van de maand amper gelopen en wou op het laatst niet eens meer eten en drinken. Voor ons een teken dat hij zelf niet meer wou.. Op 1 maart is de dierenarts langs gekomen om hem te laten inslapen, dat was een pijnlijk moment. Ik realiseer me goed dat het arme diertje echt op was en dat dit beter voor hem was dan nog een paar weken lijden. Maar dat neemt niet weg dat ik hem heel erg ga missen.

Dingo kwam bij ons in de zomer na mijn communie (zie de linker foto, van een erg oude foto). Dingo was een geweldige hond, ik had me geen liever huisdier kunnen wensen toen ik nog op mijn 6e/7e voor een hond zeurde. Mijn maatje, zelfs op dezelfde dag geboren als mij, 7 jaar later dan. Ik heb hem meer dan de helft van mijn leven bij me gehad en merk nu al hoe stil het is zonder hem. Ik ben heel dankbaar voor hoe lang ik hem heb mogen hebben en het lieve gezinslid wat hij al die tijd is geweest voor ons.

Ondanks dit droevige laatste berichtje wil ik wel laten weten dat het best oké met me gaat. Het is even rot, ik voel me nu niet helemaal prettig en het spookt vaak in mijn achterhoofd. Maar tijd geneest en ik kan terugkijken op een lange, mooie tijd met een ontzettend lieve hond.

Liefs,
Maud