maandag 20 februari 2012

Testing: Blue Illume tandenborstel



Tegenwoordig wordt er steeds meer uitgevonden om onze glimlachjes witter en stralender te maken. Naast een bleek-behandeling bij de tandarts is er nog veel meer! Zo ook deze BlueIllume tandenborstel. Op het eerste gezicht normale een tandenborstel, maar met twee lampjes in de borstel. Deze zouden je gebit niet alleen witter maken, maar ook nog schoner. Klinkt goed!





BlueIllume komt uit Zweden, waar het momenteel een behoorlijk hype is. Veel (Europese) bloggers hebben er al over geschreven. Ik moest natuurlijk even alvast wat reviews checken en veel zijn positief! Ik vind het heel leuk dat ik ook voor BlueIllume deze tandenborstel mag testen.

De werking van het blauwe licht is wetenschappelijk onderzicht. Volgens een onderzoek van het Forsyth Institute maakt fel, blauw licht tanden niet alleen witter, het zou ook bacteriën in de mond aanzienlijk verminderen. Wat de kans op tand- en tandvleesontstekingen weer kleiner maakt.
Het licht is de Blue Illume tandenborstel zou hetzelfde zijn als het licht waarmee tanden gebleekt worden, waardoor ze dus ook lichter worden. Het licht zou verder ook helemaal veilig zijn.



Veilig of niet.. Kijk er maar niet in een donkere ruimte recht in! Dan blijven de blauwe lichtjes rond je hoofd dwarrelen. Het lampje is erg fel. Het werkt op één AAA-batterij, hoe lang die zal meegaan valt nog te zien. In elk geval wel makkelijk te vervangen. Ook kun je er gewoon tandpasta op gebruiken, het maakt niet uit welke, de lampjes doen dan alsnog hun werk.





En je kunt er ook nog eens mee in het donker poetsen! Ik vind mijn tandenpoetsen in elk geval wel al leuker erdoor geworden, zo'n blauw licht in je mond is best apart. Ik vind het een slimme zet van BlueIllume om de techniek toe te passen in een tandenborstel, makkelijk in gebruik en ook nog iets wat ik echt elke dag gebruik en niet vergeet.

Mijn tanden zijn niet het witst, of eerlijker, ze zijn gewoon gelig. Ik hoop dat ik jullie over een tijdje een stralend witte lach kan laten zien in de review over de BlueIllume tandenborstel. Daarbij zullen dan uiteraard ook voor en na-foto's bij te zien zijn. Ik ben benieuwd en een beetje huiverig. Ik ben van plan om bij mijn volgende tandarts bezoekje deze eens mee te nemen, vooral om te vragen of dit licht nou echt hetzelfde is. Maar ik begin nu toch al gewoon met het testen hoor! Wittere tanden zijn meer dan welkom!

Blue Illume is te koop op hun webshop. De tandenborstels kosten 147 Zweedse kronen, ongeveer €17.

Liefs,
Maud