zondag 12 februari 2012

Swatches: Nfu Oh Flakies - 50, 51, 52 & 54



Vorige week liet ik al de holografische nagellak zien, die ik van het merk Nfu Oh heb. De andere nagellak soort waar ze om bekend staan zijn de prachtige flakies. Hier heb ik er vier van. Ze komen allemaal uit de Opal Series en ze hebben nog zoveel meer prachtige kleuren met flakies.




54, 50, 51, 52


Helaas weer geen leuke namen voor deze schoonheden. De flesjes zijn hetzelfde als die van de holo's. Prachtige korsterjurken van maar liefst 17ml. De doppen van deze lijn zijn zwart, wat ik zelf nog net iets mooier vind.





Dit is nummero 54! Degene die ik zelf het minst vind. Ik heb hem hier over een zwarte basis gedaan. Zelf heb ik het eens een basis gebruikt onder deze, die meer lijkt op de turquoise-groene kleur in het potje. Helaas vielen de flakies daardoor totaal niet op. Deze op zich zelf gebruiken werkt ook al niet echt, de groene basis is heel sheer, zelfs na vijf laagjes. En deze over zwart, is wel mooi, maar eigenlijk hetzelfde als #52 over zwart. Beetje jammer! Deze had ik net ze goed kunnen overslaan.





#50 heb ik wel over een lila-lakje gedaan wat lijkt op de basis in het flesje. Ook deze is helaas op zichzelf niet dekkend te krijgen. Maar ik vind 'em wel heel mooi zo! Ook over zwart is deze gaaf, dan lijken de flakies heel licht blauw-turquoise en een beetje zilver.





#51 is volgens mij een erg bekende en populaire flakie lak van Nfu Oh. Een prachtige paarse basis, met een regenboog aan flakies. Wauwie! Deze is ook op zich te dragen, wel dekt hij pas na zo'n drie laagjes. Al is dat beter dan de twee voorgaande. Zelf doe ik deze toch liever over een paarse basis. Over zwart vind ik het een beetje een poepkleurtje worden, minder mooi.





En als laatst #52, ook vrij bekend. En terecht! Ook deze is prachtig. Qua dekking geldt hetzelfde als voor #51. Na drie laagjes dekt 'ie wel, al draag ik hem toch liever over een donkerblauw lakje wat na één laagje dekt. Ook over zwart en donkergroen is deze prachtig. Samen met #51 zeker mijn favorieten!

Nfu Oh is voor zo ver ik weet niet in Nederlandse winkels te koop, het is wel af en toe op (beauty)beurzen te vinden. Op internet is het wel goed verkrijgbaar, bijvoorbeeld op Nagelgroothandel.nl. Zelf kocht ik ze op Viis.ee, een webshop uit Estland. Ze kosten rond de €8/9 per stuk.

Liefs,
Maud