zaterdag 25 februari 2012

Stash: Lipsticks & Lipstains



Vorige week kwam The Lipstick Tag langs op mijn blog, waar al redelijk wat van mijn lipstick stash te zien was. Veel lezers leek het toch nog leuk om mijn complete lipstick stash te zien, dus bij deze! Het zijn er niet gigantisch veel, maar daarom heb ik wel overal swatches bij gedaan.



Het tellen vind ik wat lastig, 'telt dit nou als lipstick of niet?'. Bijvoorbeeld de doorzichtige gloss-sticks van Catrice hieronder. Twijfelgevalletjes! Als ik alles met een stick meetel zijn het er 33. Dat valt mij reuze mee! En gezien ik niet dagelijks lipstick draag vind ik het meer dan genoeg. Ook heb ik nog 9 lipstains, producten die ik meer bij lipstick reken dan bij lipgloss.






Tigerlily, Bird of Paradise (Papagena), Shy Flamingo, Maroon, Light My Fire, Lobster Love.

Als eerst mijn Catrice lipsticks. De eerste twee zijn dus die gloss-sticks van de Papagena LE, ze geven nauwelijks kleur af. Niet echt lipsticks dus, al vind ik ze best fijn. De andere vier zijn gewoon mooi gepigmenteerd. Één van de Ultimate Shine lijn, Shy Flamingo. De andere zijn van de Ultimate Colour lijn. Maroon is wel een miskoop, die staat me totaal niet. Peachy en knalrood vind ik altijd goed :)






Catrice Marie Antionette en Elizabeth (Urban Baroque LE), Maybelline Raspberry Diamonds en Coral Diamonds.

Marie Antionette vind ik een mooi nude kleur, die zou ik vaker moeten dragen eigenlijk! Elizabeth is een beetje paarsig, en dat staat mij totaal niet op mijn lippen, helaas. De Maybelline Colour Sensational 'The Shine' lipsticksRaspberry Diamonds en Coral Diamonds. Deze kleuren lijken best veel op elkaar, maar ik vind ze mooi en ze ook nog best draagbaar.






Back to the 50's en I'm Sailing (50's Girls LE), It Peace, Let's Paint the City, Skyscraper (Urban Messages LE)

Essence lipsticks! Daarvan heb ik er maar weinig, die van het vaste assortiment spreken me niet echt aan. Die van de 50's Girls Reloaded LE vind ik wel erg fijn. Mooie, creamy kleurtjes. Die van de Urban Messages LE zijn vrij sheer. Maar daardoor draag ik de oranje en rode erg vaak. Heel draagbaar! De grijze, tja, what was I thinking? Staat uiteraard afschuwelijk!






Apollo, Snow White, Twist en Rose

NYX lipsticks! Love 'em! Dit zijn zo'n fijne, budget lipsticks. Apollo is beetje te bruinig, helaas ook niet echt een kleur voor op mijn lippen. De andere kleuren vind ik stuk voor stuk heel mooi. Snow White is een perfecte, classy rode kleur. Twist en Rose zijn beide wat aparte, maar nog wel best draagbare kleuren.






TF Sex Kitten, UD Wanted, UD Hotpants, Dior Rouge Podium en Rose Indiscipline.

Ah, mijn 'mooiste' lipsticks! Degene waar ik het trotst op ben. En die in alle eerlijkheid ook echt de beste kwaliteit hebben. Too Faced Sex Kitten en UD Wanted, mijn twee favoriete lipsticks. De kleuren lijken veel op elkaar, maar Sex Kitten is meer de avond variant, veel dekkender en met wat shimmer. Wanted is mat en een beetje sheer, maar voor mij een perfecte my lips but better! Hot Pants is heel glittery en roze. Een leuk en vrij uniek kleurtje in mijn stash, maar door het hoge glitter-gehalte draag ik 'em niet heel vaak. Dior Rose Indiscipline lijkt er wel wat op, ook roze en glittery. Rouge Podium vind ik een prachtige rode lipstick, niet te knallend, waardoor ik deze nog best vaak draag.



Dan beginnen de random gevalletjes. Een lipstick uit het (oude?) vaste assortiment van Essence, een naam kan ik niet meer ontdekken. Een sheer, shimmery kleurtje. Iets te bruinig naar mijn smaak. Bourjois Rose Best is een mooi, fel rood kleurtje. Deze is wel best wel oud.. Heh, eigenlijk niet slim om nog te gebruiken. En Lancome, 110. Een naam kan ik nergens vinden. Een baksteen rood-oranje kleur, maar wel best mooi.



Een heel erg oude van Catrice (tijd om weg te gooien..), geen idee hoe 'ie heet! Elf Voodoo, mooi kleurtje, maar helaas blijft 'ie slecht zitten. Dan twee heeel oude van Mexx, namen of nummers compleet afgesleten. Ik gebruik deze ook niet meer, maar het is een soort jeugdsentiment. De kleuren vind ik nog steeds mooi.




Essence Let Me In Rose, NYC Smooch Proof, Essence True Love, P2 100% Red LE en Sleek Pout Paints.

Allerlei verschillende soorten, maar toch allemaal lipstains. Die stiften van Essence en NYC vind ik eigenlijk maar niets. Die drogen mijn lippen erg uit. Die van de Vampire's Love LE van Essence vind ik wel erg fijn en mooi. Hetzelfde geldt voor de P2 lipstains uit de 100% Red LE (al zijn ze roze en oranje). De Sleek Pout Paints, die zijn gewoon geweldig! Super fijne en leuke producten.

Ik ben blij met mijn lipstick en lipstain stash. Mijn lip-la vind ik het vrolijkst uitzien van allemaal. Kleurtjes! Het is nog overzichtelijk en toch kan ik flink variëren met kleuren. Goed genoeg voor mij in elk geval, gezien oogmake-up toch net iets meer 'mijn ding' is.

Heb jij veel lipsticks? Wat zijn jouw favoriete kleuren?

Liefs,
Maud