dinsdag 7 februari 2012

Review: Manhattan Fab Fashionista - The Gorgeous palette



Manhattan is een merk waar ik vroeger veel make-up van had. Het was toen nog in haast elke Kruidvat te koop. Nu is het alleen nog hier en daar bij grote Kruidvat filialen verkrijgbaar. In Duitsland kom ik het altijd nog in elke DM tegen, ze hebben ook vaak leuke LE's. Ik kwam er één tegen met een hoop leuke oogschaduwpaletten, de Fab Fashionista LE. Zelf nam ik het The Gorgeous palette mee.





De verpakking vind ik geweldig! Klein, dun, compact, goed afsluitbaar, oftewel: handig! Maar ook zo leuk, met dat printje en het strikje op de sluiting. Fijn als producten zowel leuk uitzien als een beetje praktisch zijn.



Op de achterkant staat het al, er zitten vier oogschaduws in. Drie matte, één shimmer. In totaal zit er 7 gram in, elke oogschaduw is dus 1,75 gram. Dat is behoorlijk wat! Vooral voor oogschaduws in een palette.





En dan de binnenkant! Aah, ik vind het zo'n mooi palette. Het ziet er zo strak en luxe uit. Grote, rechthoekige pans en een redelijk grote spiegel. De dubbele spons-applicator doet er een klein beetje aan af, maar die valt niet heel erg op. De kleuren vind ik er geweldig uitzien! Het is wel een beetje uitdagend om er looks mee te maken. Toch sprak deze kleuren combinatie mij het meest aan (er zijn in totaal vier palettes).





Het pigment is best goed. Kan beter, maar ik heb ook veel slechter gezien. De shimmery champagne kleur is prachtig gepigmenteerd, wow! De matte kleuren iets minder. De roze kleur had ik knallender verwacht. De zwarte is gewoon een mooie diepe, matzwarte kleur. De oranje had ik ook iets feller verwacht, al vind ik het niet erg dat hij iets zachter uitvalt.

Het palette kost €5,95. En er waren dus ook nog drie andere varianten van. Ik weet niet zeker of ze in Nederland verkrijgbaar zijn. Manhattan is wel in sommige grote Kruidvat filialen te koop, maar ik heb geen idee of ze er ook limited editions hebben.

Liefs,
Maud