zaterdag 18 februari 2012

Review: Lush Oatfix Fresh Mask



Vandaag een review over mijn favoriete gezichtsmasker! De eerste en tot nu toe enige die ik echt fijn vind. Ik heb gezichtsmaskers jarenlang niet prettig gevonden. De enige varianten die ik kende waren degene die je gezicht verstenen en van die peel-off maskers. Daarvan werd mijn droge huid heel trekkerig en soms zelfs nog droger. Toen bij Lush de verse maskers aan het bekijken was, of eigenlijk aan het besnuffelen, viel mijn neus voor Oatfix. Iets wat zo lekker ruikt en goed zou zijn voor mijn huidtype moest uiteraard mee!



Oatfix zit in een typisch, zwart Lush potje. Er zit 75 gram in. Lush zegt over Oatfix: "Zit barstensvol fantastische ingrediënten zoals kalmerende havermout, licht scrubbende stukjes amandel, verzachtende en voedende banaan en illipe boter, dat roodheid vermindert. Het ruikt zo lekker dat je hier eigenlijk iedere ochtend mee zou willen ontbijten. Aanbrengen op een gereinigd gezicht (huid rond de ogen vermijden!), tien minuten laten intrekken terwijl je je ontspant. Daarna spoel je het af met lauwwarm water, heerlijk!"

Om die geur kan ik niet heen! Echt heerlijk! Ik zou er inderdaad elke ochtend aan moeten ruiken voor wat instant-vrolijkheid. Het ruikt naar vers gebakken koekjes, met amandel, banaan en vanille.. Geuren zijn natuurlijk iets persoonlijks, met dit lijkt mij wel een geur die veel mensen aan zal spreken.





Het allereerste ingrediënt is verdwenen onder de sticker, maar dat is 'vanilla pod'. De rest van de meest voorkomende ingrediënten zien er goed uit. Havermout is erg goed voor een droge huid. Helemaal onderaan staat wel nog parfum, maar dit zal wel een minimale hoeveelheid zijn. Op de sticker is te zien dat het na het produceren zo'n 13 maanden houdbaar is, maar dit is waarschijnlijk een foutje.. De maskers zijn zo'n vier weken houdbaar. Erg kort! Het is dan ook een vers masker, daarom moet het in de koelkast bewaard worden. Mijne zal dus al over datum zijn helaas.. Al ga ik 'em stiekem toch nog gebruiken.



Oatfix heeft wel iets weg van havermoutpap. Het heeft een vrij dikke, maar toch zachte structuur. Er zitten amandel en havermout stukjes tussen. Het ziet er niet heel aantrekkelijk uit, maar als je de geur kunt waarderen wordt 'ie al snel aantrekkelijk als je het potje opent. Ik heb hem ondertussen wel al zo'n vijf of zes keer gebruikt. Er zit een redelijk deukje in, maar ik zal nog niet op de helft zitten. Best zuinig in gebruik dus! Ik schat dat ik in totaal zo'n twintig keer een maskertje kan opdoen.





Het masker smeert vrij makkelijk uit, niet zo snel als een crème-achtig masker. Op mijn huid blijft het goed zitten, ook al wordt het niet hard na een paar minuten. Doordat het masker in de koelkast moet worden bewaard voelt best fris als je het opbrengt. Persoonlijk vind ik dit wel fijn! Gelijk een verfrissende oppepper. Lush raadt aan het masker 5-10 minuten op je gezicht te laten zitten. Zelf laat ik het wel eens iets langer zitten, wat totaal geen probleem lijkt, het masker blijft hetzelfde. Tijdens het afspoelen scrub ik mijn huid nog een beetje met de havermout en amandel-stukjes, erna blijft er een verzorgend, milky laagje achter.

Na een Oatfix masker voelt mijn huid heel zacht, soepel en gehydrateerd. Ik vind het geweldig! Eindelijk een maskertje wat echt veel goeds doet voor mijn huid. Ik kom nog wel even vooruit met mijn potje, maar als die op is moet ik toch echt een nieuwe halen. Oatfix kost €10,95 en is verkrijgbaar bij Lush winkels en op de Lush webshop.

Heb jij al eens een vers masker van Lush geprobeerd? Welke en wat vond je ervan?

Liefs,
Maud