dinsdag 21 februari 2012

Review: Essence Soufflé Touch Blush - Cold Wildberry



Essence heeft vorig jaar in heel wat LE's non-poeder blushes uitgebracht. Vloeibare, stick, creme en jawel, soufflé varianten. Één apartere soort blush is dit voorjaar in het vaste assortiment gekomen. De Soufflé Touch blushes. Ik was hier erg nieuwsgierig naar! Toen ik de substantie in de winkel zag was ik gelijk verkocht. Of eigenlijk, één blush was verkocht.





De Soufflé Touch blushes zitten in glazen potjes, met gekleurde draai-deksels. De verpakking vind ik niet erg bijzonder, het goedje erin ziet veel interessanter uit. Het eerste wat me opviel na het openen was de geur. Best lekker! Een beetje geparfumeerd dus. Zelf was ik heel benieuwd naar de substantie. En dan vooral of die zou lijken op de Blush Souffle van de Ballerina Backstage LE. Of misschien op de Mousse blush van de Catrice Hidden World LE?



Zelf koos ik de kleur 030 Cold Wildberry. Er zijn drie kleuren verkrijgbaar. Zelf vond ik ze wel alle drie erg veel op elkaar lijken, dus koos ik een beetje willekeurig voor Cold Wildberry.





De blush zelf! Ik vond 'em er geweldig uitzien, zo onaangetast. Wat een grappig toefje. De substantie is best souffle-achtig. Vrij stevig, op een jelly manier. Maar toch ook heel zacht. Ja, grappig spul!



Cold Wildberry heeft een zacht peachy kleurtje en er zit een beetje shimmer. Erg draagbaar dus! De uitgewreven swatch rechts is opgebouwd uit drie laagjes, hij is na één klein puntje uitblenden nog maar heel subtiel! Het is nog even uitvinden hoeveel ik het beste op mijn vingertopje kan nemen voor één wang.



Links zonder, rechts met de Soufflé Touch blush op. Hier heb ik twee dunne laagjes met mijn vingertoppen opgebracht. De blush is ook goed aan te brengen zijn met een stipple kwast en beautyblender sponsje. Maar vingertoppen doen the trick net zo goed. De blush laat zich makkelijk uitsmeren en blenden. Ook blijft 'ie best goed zitten.

Ik vind de Soufflé Touch blush erg leuk! Gewoon door die grappige substantie is het al leuk om er eentje te hebben. Maar ook de kwaliteit is fijn, zeker die €2,79 waard vind ik!

Liefs,
Maud