maandag 13 februari 2012

Review: Elf Make-up Kwasten



Make-up kwasten gaan gebruiken was voor mij een geweldige ontdekking. Het werkt voor mij zoveel fijner dan spons-schijfjes en applicators. Maar fijne en betaalbare kwasten verzamelen is een uitdaging in dit land! Ik vind het aanbod van goedkopere kwasten vaak wat beperkt en standaard. Het kwasten-assortiment van budget merk Elf vind ik dan ook indrukwekkend! Heel veel verschillende kwasten die stuk voor stuk betaalbaar zijn. Daar moest ik er wat van proberen als ik dan toch eindelijk iets ging bestellen.



Ik kocht vier kwasten in totaal. Twee oog-kwasten en twee kwasten voor gezichtsmake-up. Drie van de €1-lijn en eentje van de Studio lijn. Ze kwamen allemaal netjes verpakt in plastic. De tweede gezichtskwasten hebben allebei nog een apart plastic hulsje om de haartjes.



De drie kwasten van de €1-lijn. Ze kosten dus ook alle drie maar €1 per stuk! Dat maakt het al leuk vind ik. Ik ging voor twee oogschaduwkwasten en een kwast om mee te shapen. Ze zien er wel oké uit, pearly witte steel, zilver tussenstukje en bruine haartjes.





De twee oogschaduwkwasten. Links de 'defining eye brush', een schuine oogschaduwkwast en een stuk dikker dan van die platte angled brushes. Rechts de 'eye crease brush'. Een kwastje om oogschaduw mee aan te brengen in je arcadeboog. De haartjes zijn synthetisch, ze voelen zacht maar ook stevig aan. Op de foto zie je het ook, er steken hier en daar wat haartjes uit. Die verliezen ze nog regelmatig. Wel hebben ze al drie wasbeurten redelijk goed overleefd. Nu hopen dat ze binnenkort stoppen haartjes verliezen!



Oké, de look heeft er even niks mee te maken. Als in: die was ik niet op aan het doen met de kwastjes op de foto's. Het is meer om idee te geven van de grootte van de kwasten en waar ik ze voor gebruik. De schuine oogschaduw vind ideaal voor voor mijn binnenste ooghoek en die helft van mijn ooglid. De crease brush, ja, die is gewoon ideaal voor in de crease. Het is een behoorlijk klein kwastje, dus je kunt de crease-kleur zo subtiel en smal maken als je wilt. Ik vind het beide fijne kwasten. Al hoop ik wel dat ze niet binnen een halfjaartje kaal zijn..





De Bronzing brush. Hiervan zijn de haartjes wederom synthetisch, maar wel meer donkerrood-bruin. Een wat aparte kleur. Wel voelen de haartjes heel zacht aan, pluspunt! Deze kocht ik inderdaad om bronzer mee op te doen. Maar niet om het mee over mijn hele gezicht te doen. Daar is 'ie ook wat klein voor, niet echt handig. Nee, ik kocht hem om mee te shapen, een techniek die ik eens wat meer wil oefenen!



Aii, wat een afschuwelijke foto.. hopelijk hebben jullie wel nog even kunnen lachen op maandagochtend. Maar zo'n gezicht trek ik dus wel ongeveer als ik mijn gezicht ga shapen. De kwast heeft er een perfecte vorm en grootte voor. Ook zijn de haartjes precies stevig genoeg. Ik heb bij deze nog maar weinig haartjes eruit zien komen, ook na een grondige wasbeurt viel het mee.





En als laatst een stipple brush. Een kwast-soort die ik nog helemaal niet had. Deze is wederom synthetisch, maar wel van Studio-lijn. Hij was ook iets duurder dan de andere drie kwasten. Deze kost €4, nog steeds erg goedkoop, vooral voor stipple brush!



Een stipple brush heeft vlakke bovenkant, waar de haartjes niet dicht op elkaar staan. Dat klopt bij deze helemaal. Wel vind ik de haartjes minder stevig dan ik had verwacht. Zelf had ik vaker gehoord of gelezen dat sommige ideaal zijn voor vloeibare foundation, of om gezichtspoeder subtiel mee op te brengen.

Nou, vloeibare foundation mooi opbrengen lukte mij met deze dus echt niet! Na minuten lang rondjes draaien was het resultaat nog steeds streperig en vlekkerig.. Maar goed, en poeders dan?



Voor poeder-producten vind ik deze gelukkig wel heel bruikbaar! Toch geen miskoop dus. Ik gebruik hem graag om flink gepigmenteerde blush mee op te doen (zoals die van Sleek). Misschien ga ik hem komende zomer ook vaak gebruiken voor bronzer, maar dan dus subtiel over mijn hele gezicht, niet om mee te shapen.

Ik ben best tevreden over deze Elf kwasten. Ze zijn beter dan ik had verwacht! Vooral voor de prijzen zijn ze het helemaal waard. Elf is helaas alleen online te koop, klik hier voor de webshop.

Liefs,
Maud