donderdag 9 februari 2012

Review: Dove Purely Pampering Douchecrème



"Ontdek een verwennende douche-ervaring die de huid werkelijk voedt." In deze winterse dagen kan mijn huid wel wat extra verwennerij en verzorging gebruiken, dus dat klinkt erg goed. En die kan al beginnen onder de douche! De Dove Purely Pampering douchecrèmes beloven hun naam waar te maken en je huid gevoed en hersteld te laten voelen.

Dove: "Dove purely pampering douchecrèmes in de varianten Sheaboter en Vanille en Kokosmelk en Jasmijnblaadjes gecombineerd met NutriumMoisture™ creëert een zachte wolk van romig schuim die je huid gevoed en hersteld zal laten aanvoelen. Laat je omhullen door deze warme geuren en voel je terug in balans. Jezelf verzorgen heeft nog nooit zo goed gevoeld."



De Dove Purely Pampering douchecrèmes zitten in de standaard, witte Dove flessen. Voorop staat een plaatje van de geur-ingrediënten en ook aan de dop kun je zien welke variant je te pakken hebt. Ze bevatten 250ml.



Het verhaaltje op de achterkant. Dit is die van de kokosmelk en jasmijn variant. Op de shea boter-vanille variant staat hetzelfde, alleen staat er dan natuurlijk shea boter-vanille in plaats van kokosmelk en jasmijn.
De douchecrème bevat een nieuw ingrediënt, NutriumMoisture. Dit zou zorgen voor de creamyness en het kalme, gevoede gevoel van je huid na het douchen. Klinkt fijn!





Mijn favoriet is de variant met sheaboter en vanille. Twee geuren waar ik gek op ben. En ik ruik ze beiden erg goed in deze douchecrème. En dat 'crème' deel klopt ook helemaal. Het is een zachte, creamy substantie. Echt schuimen doet het niet (wel met een douche-puff), maar het spoelt niet zo van je lijf af. Heerlijk om jezelf flink mee in te zepen dus. Mijn huid voelt na het afspoelen niet trekkerig, eerder al fijn zacht.





Dan de jasmijn-kokosmelk variant. Jasmijn vind ik heerlijk ruiken, kokos iets minder. Gelukkig overheerst de jasmijngeur. Qua substantie is deze precies hetzelfde al de vorige. Dik en creamy! Het wilt niet schuimen, maar legt een heerlijk zacht laagje over je huid. Ik vind ze daardoor trouwens ook ideaal om mee te scheren. Het spoelt niet snel af en door de dikke, creamy laag heb je minder kans op scheerwondjes.

Ik vind beide douchecrèmes erg fijn. Puur door de geur is de sheaboter-vanille variant mijn favoriet. Beide zijn even verzorgend, mijn huid blijft nog lekker lang zacht na het douchen. De precieze prijs weet ik even niet zeker, volgens mij rond de €3,50 voor fles van 250ml, in elk geval erg betaalbaar! Dove is verkrijgbaar bij Kruidvat.

Gebruik jij graag douchecrèmes?

Liefs,
Maud