zondag 5 februari 2012

Review: Catrice - Smokey Eyes set - Love, Peas and Harmony



Catrice heeft volgens mij al ruim een jaar de Smokey Eyes Sets in het assortiment. Met de update van dit voorjaar zijn er twee nieuwe bijgekomen (en één oude verdwenen). Ik wou er al heel lang één, maar steeds kocht ik er geen. Nu ik de twee nieuwe zag liggen besloot ik dat het hoog tijd werd eens eentje te kopen. Ik kocht een nieuwe variant, die ook bij de Nymphelia LE hoort; Love, Peas and Harmony.





De verpakking vind ik mooi! Strak, doorzichtig plastic. Het doosje gaat wel apart open, maar dit maakt het palette gelukkig niet minder praktisch. De Smokey Eyes Sets bevatten drie oogschaduws en één gel eyeliner. Er zit een dubbele applicator bij, met aan één kant een spons-applicator en aan de andere kant een plat eyeliner kwastje.



Op de achterkant staat, in Engels en Duits, een stap voor stap uitleg over hoe je de oogschaduw en eyeliner kunt aanbrengen. Daar hoef je je natuurlijk niet per se aan op te houden. Verder zit er in totaal 7.45 gram in het palette, ongeveer 1.85 gram per kleur, heel wat!





Het pigment is best goed. Niet super, ook zeker niet teleurstellend. De gel eyeliner is niet helemaal pikzwart, maar geeft wel redelijk af. De oogschaduws vind ik erg mooi. Donkergrijs, bruin en een crème kleur, allemaal een beetje shimmery met een mooie glans.





Deze look is zo ongeveer wat je krijgt als je 'stappenplan' op de achterkant volgt. Al ben ik wel wat zuinig geweest met de eyeliner. Ik vind zulke looks wel mooi. Maar niet bepaald smokey, eerder heel nude en draagbaar.





De tweede look die ik ermee maakte is een stuk donkerder, naar mijn mening ook veel meer 'smokey'. En het kleurverschil tussen de twee donkerste valt meer op. De kleuren laten zich goed met elkaar blenden, zonder uit te vagen. De gel eyeliner had ik dit keer wat rianter opgebracht, dat verschil zie je ook.

Ik vind de Love, Peas and Harmony Smokey Eyes Set erg fijn! Met name de oogschaduws. Ik heb al gemerkt dat de gel eyeliner helaas niet zo goed blijft zitten. Gelukkig maken de mooie oogschaduws het helemaal goed. De Smokey Eyes Sets kosten €4,49 per stuk.

Liefs,
Maud