zaterdag 11 februari 2012

Review: Catrice Prime and Fine Translucent Loose Powder



In het vernieuwde assortiment van Catrice zit nu een losse gezichtspoeder. De Prime and Fine Translucent Loose Powder. Zelf ben ik geen groot fan van gezichtspoeders, dus ik moet wel heel nieuwsgierig zijn wil ik er één proberen. Deze kreeg een kans, losse poeders werken bij mij vaak net iets fijner. En tot nu toe ben ook altijd erg tevreden geweest over de gezichtsmake-up van Catrice. Ik was razend benieuwd naar deze!



De verpakking is is strak en oogt best luxe. Het is een glazen potje met een plastic, zwarte draaideksel. Dat glazen potje voelt best zwaar en geeft een wat chiquer gevoel, maar het kan helaas ook kapot vallen. Ik vind de verpakking erg mooi, voor mij ook zeker een reden om nieuwsgierig naar een product te worden.



De Prime and Fine Translucent Loose Powder zou de huid matteren en de foundation lang op zijn plek houden. Zonder de huid uit de drogen (yay!), het resultaat? Nou vertaald komt het neer op een egale mat-zijde finish met een stralende teint. Klinkt goed! Het dus een poeder om te gebruiken nadat je foundation hebt opgedaan, een soort 'setting powder'.



Als je het potje voor eerst opent zit er een plastic velletje over de gaatjes. Weg ermee en daar zit het witte poeder al. Verder zit er niets meer tussen de deksel en de gaatjes.. geen probleem voor als ik hem thuis altijd 'liggend' opberg. Maar na één keer meenemen is het volgens mij één grote puinhoop onder de deksel. Thuis vind ik het echter fijn als ik geen tien (oké, ik overdrijf) dekseltjes, kapjes en velletjes eraf en eruit hoef te halen om bij een product te komen.





Zacht, wit poeder dus. Wat na een klein beetje wrijving al helemaal lijkt op te lossen. Van die 'veeg-swatches' wilde dan ook niet lukken. Maar nog 'erger': op full-face foto's met en zonder de Translucent powder was geen verschil te bekennen. Eigenlijk is dat niet erg, het betekent dat het poeder gewoon zo goed als onzichtbaar is. Een groot voordeel, tenzij je van de cakey-powder look houdt. Dat lukt hiermee dus niet.



Na één zacht veegje zit er al genoeg poeder, goed verdeeld over de kwast, om één helft van mijn gezicht mee te doen. Doordat het zo not there uitziet vroeg ik me af of het wel wat resultaat zou opleveren. Het matterende effect kan ik niet zo goed beoordelen, mijn huid glimt niet zo snel, al helemaal niet als het vriest buiten. Ik merk dat het vooral onder mijn ogen foundation en concealer langer op hun plek houdt. Dat is een mooi pluspunt. Stralende teint, mwah.. vind ik meevallen! Al was ik daar ook niet naar opzoek.

Ik kocht de Prime and Fine Translucent Loose Powder in de hoop dat het mijn gezichtsmake-up langer op zijn plek zou houden, dat doet 'ie! En ook zonder mijn droge huid te accentueren of 'em erger uit te drogen. Ik ben er heel tevreden over! Wie weet komt deze nog in mijn dagelijkse routine terecht. Ik heb het in elk geval al vier dagen achter elkaar gebruikt tot nu toe en het bevalt me prima.

De Catrice Prime and Fine Translucent Loose Powder zit in het vernieuwde assortiment. Wat in een aantal Kruidvat filialen al verkrijgbaar is en anders binnenkort zal verschijnen. De Translucent Loose Powder kost €5,49. Persoonlijk vind ik het 'em helemaal waard!

Gebruik jij gezichtspoeders? Welke variant heeft jouw voorkeur?

Liefs,
Maud