zaterdag 4 februari 2012

Review: Catrice - Intensif'eye Wet&Dry Eyeshadow



Woehoew! De assortiment-update van Catrice heeft al plaatsgevonden in een aantal Kruidvat filialen. Toen ik zelf het vernieuwde schap trof ben ik er een behoorlijke tijd blijven plakken. Zoveel nieuws en moois! De Intensif'eye Wet & Dry eyeshadows stonden hoog op mijn wishlist, die moesten wel mee.



Er zijn zes mooie baked oogschaduws toegevoegd aan het assortiment. En hier zie je er vijf. Weetje wat grappig is? Dat ik er zes kocht.. Ik zag het vernieuwde assortiment en graaide gelijk alle Intensif'Eye oogschaduws uit het schap, om vervolgens uitgebreid de nagellak te bekijken. Thuis bleek dat ik 040 Have You Seen Alice dubbel had gekocht en 010 Black Or White Swan helemaal niet. Grmbl.. Die moet ik nog zien te bemachtigen!



De oogschaduws zitten in mooie maar eenvoudige, doorzichtige doosjes. De tekst erop ziet er in het zonlicht uit als een regenboog-holo, tof! De baked oogschaduws zelf vind ik er ook erg mooi uitzien. Er zit 0.8 gram oogschaduw in een doosje.


020 Charlie's Chocolate Factory, 030 Vanilla Sky Ride, 040 Have You Seen Alice, 050 Lunch At Tiffany's, 060 Brooke's Blue Lagoon



De bovenste swatches zijn droog gemaakt, de onderste rij nat. Het pigment vind ik erg goed, ook als ik ze droog opbreng. Daardoor valt het verschil op de foto ook wel mee, ze zijn nat net iets intenser en donkerder. Ook lijkt de shimmer iets beter op te vallen. Ik heb nog twee looks ermee gemaakt.





De eerste look is heel neutraal en draagbaar. Ik gebruikte de kleuren Vanilla Sky, Lunch At Tiffany's en Charlie's Chocolate Factory. Drie aardetinten, maar wel met een boel shimmer erin. Ik heb alleen Charlie's Chocolate Factory een beetje nat opgebracht, dat ging best makkelijk. Al laten de kleuren zich droog iets beter blenden.





De tweede is look is een stuk donkerder en knallender. Deze maakt ik met Vanilla Sky (allen als highlighter), Brooke's Blue Lagoon en Have You Seen Alice. Beide nat opgebracht en met wat droge oogschaduw geblend. Ik vind Have You Seen Alice een geweldige kleur, precies wat ik ervan had gehoopt. Brooke's Blue Lagoon valt een stukje valer uit dan de lichtblauwe kleur in het doosje.

Ik ben erg tevreden over de Intensif'eye Wet & Dry oogschaduws. Ik vind ze er geweldig uitzien in de doosjes, het pigment is goed en ze zijn makkelijk om mooi op te brengen. De Intensif'eye Wet & Dry eyeshadows kosten €3,79 per stuk.

Heb jij al iets uit het nieuwe Catrice assortiment gescoord?

Liefs,
Maud