woensdag 8 februari 2012

Nail art: Valentine's Day - My Dotted Heart



Over minder dan een week is het al Valentijnsdag. Ik had vorige week al een nail-art met het thema laten zien. Ik was helemaal in the mood voor nog meer roze en hartjes en besloot een erg makkelijke valentijns nail-art te maken. Heel simpel, maar toch duidelijk in het teken van de liefde!



Ik gebruikte een dotting tool en vier lakjes. Essie French Affair, Essence Ahoy en Me Me Me, Catrice Hot Or Not. Veel heb je dus niet nodig, wat roze lakjes, een witte en een dotting tool. Als je die niet hebt, dan kun je hier lezen hoe je er zelf een kunt maken.



Ik maakte zelf de nail-art alleen op mijn ringvinger, hierop deed ik een lichtroze lakje, op de rest een wat donkerder roze kleur. Als eerst zette ik de tweede stippen in het midden, of zo goed als dat lukte. Erna de stippen schuin boven de middelste. Zo heb je een mooi 'connect the dots' patroontje voor het hartje.



Vul de randjes eventueel nog op met wat extra guidelines en vul erna de rest van het hartje op met stipjes. Hartstikke simpel eigenlijk. Probeer een beetje 'opzettelijk willekeurig' te zijn met de stippen, maak wat verschillende groottes en 'stip' niet te veel dezelfde kleur bij elkaar.





Ik denk dat deze nail-art voor haast iedereen 'maakbaar' is. Het is zo easy-peasy. Het hoeft niet helemaal perfect en het is binnen een paar minuutjes gemaakt. Het resultaat vind ik erg leuk. Lief en girly! Maar toch nog best subtiel.

Wat vind jij van deze nail-art?

Liefs,
Maud