woensdag 29 februari 2012

Nail Art: Flower Power!



Nee ik kon geen originelere naam bedenken! Maar man, wat heb veel zin in de lente! Het koude, natte en grauwe weer mag snel vertrekken en plaats maken voor een lente zonnetje. Ik had zin om een vrolijke lente nail-art te maken, en tja, dan denk ik aan bloemetjes! Op mijn nagels werden dat bloemetjes in een cartoony stijl met vrolijke kleurtjes. Een beetje hippie-achtig en een beetje lente-achtig.



Ik gebruikte een dotting tool en drie kleuren nagellak, Mellow Yellow van Essence. Een blauw-paars lakje van Manhattan waarop ik geen naam kan ontdekken en Hot Or Not van Catrice.



Deze nail-art is echt easy-peasy om te maken. Eerst zet je vijf grote stippen in een cirkeltje, met een opening in het midden. Ze hoeven niet perfect even groot te zijn. Als ze maar allemaal groot genoeg zijn om er nog een stipje in te laten passen. En dat is gelijk de tweede stap, met een ander kleurtje in elke stip een kleiner stipje zetten. Niet in het midden van de stippen, maar tegen de rand van de opening. En als laatst nog een stipje in het midden! Ik koos ervoor om dit met dezelfde kleur te doen als de basis kleur, maar dat hoeft natuurlijk niet per se. That's it, topcoat erover en klaar!



Ik vind het een erg vrolijke nail-art. Heel eenvoudig, maar dus ook makkelijk na te maken. Ook als je geen dotting tools hebt! Het uiteinde van een bobby-pin/schuifspeldje is er geschikt voor, of kopspeldjes, saté-prikkers etc. Nou, ik krijg alleen maar meer zin in de lente! Met hoge temperaturen en alle natuur weer vol in de bloei.

Verheug jij je ook zo op de lente?

Liefs,
Maud