vrijdag 3 februari 2012

Make-up Challenge - Day #22 Inspired by a City



De 22e dag van de Make-up Challenge! De opdracht was 'Inspired by a City/Country'. Ik koos voor een stad! En ik denk niet dat mijn make-up look gelijk verklapt welke.. of misschien toch. Als je het complete plaatje ziet vast wel! Ik heb me weer laten gaan met oogschaduw, eyeliner en nepwimpers. Het was meer spelen met make-up dan een look maken waarmee ik nog de deur uit zou gaan.



En de stad die ik koos is Las Vegas! Een stad waar ik helemaal gek op ben! De foto hieronder (die er zo wat vreemd uitziet) geeft het idee weer. De vorm is gebaseerd op het schoppen-teken, van speelkaarten. Dat begint al meer Vegas te klinken, kaartspellen en gokken. The Ace of Spades (schoppenaas) staat bekend als de death card. Een mooi symbool om de 'city of sin' mee te linken leek me! Ik zag al helemaal voor me hoe er een schoppenaas om mijn oog zou zitten. Dat beeld komt dicht in de buurt van wat de creatie is geworden, altijd fijn. Wel liet ik het fijn bij één oog toen ik klaar was.





Ik gebruikte roze, zwarte en beetje lichtblauwe oogschaduw uit het 120 palette. Wat glitters langs mijn onderste wimperrand en bij de binnenste ooghoek. En nepwimpers om het af te maken! Die opdoen duurde even lang als de rest van de look maken.. pf, ik weet weer waarom ik ze amper gebruik. Maar het effect ervan vind ik wel gaaf, maakt het net iets meer af.

Wat vind jij van deze look?

Liefs,
Maud