woensdag 1 februari 2012

Make-up Challenge - Day #21 Inspired by a Photo



Het laatste deel van de challenge is aangebroken! De opdrachten die nu volgen zijn allemaal 'inspired by..', wat ik zelf best lastig vind! Want de look van vandaag, die had ook net zo goed voor de challenge van morgen en overmorgen kunnen passen (a country & a celeb). Toch was dit het eerste wat mij te binnen schoot bij de 'geïnspireerd op een foto' challenge.



En dit is de foto waar ik voor ging! Jessie J met de Engelse vlag op haar lippen. Ik vind het zo'n gave foto. Toen ik 'em voor het eerst zag wist ik gewoon dat ik ooit eens moest proberen die lippen na te maken.





De ooglook is niets bijzonders. Een donkergrijze smokey eye. Die nu ik het vergelijk wel iets donkerder had gemogen. Wat wel anders dan normaal is (voor mijn doen), is de eyeliner in de binnenste ooghoek. Zelf laat ik dat stukje meestal 'open'. Zo sluit het mijn ogen in en lijken ze iets kleiner. Maar Jesse J heeft het zo op de foto, dus deed ik dat ook maar weer eens. De full-face lijkt mij dit keer veel belangrijker..



Tadaa! Een konijntje in de koplampen! Ik ben niet zo goed in realistisch verbaasd of geschrokken poseren. Maar het gaat om de make-up. Ik dacht 'ik doe die lippen wel effe!', en dat viel vies tegen. Wat een priegelwerk! Toen ik dit erop had wou ik me niet meer wagen een het druip-effect wat Jessie J nog onder haar lippen heeft. Of zou dit bij haar puur Photoshop-werk zijn?



Ik heb de foto van mezelf nog wat bewerkt om het meer op het origineel van Jessie J te laten lijken. Het contrast wat hoger, de lijntjes op mijn lippen netter, mijn ogen donkerder en ook het blauw op mijn lippen iets intenser. Het lijkt wel een beetje toch?



Ik gebruikte voor mijn ooglook het middelste rijtje uit het Too Faced Smokey Eye palette. Mijn lippen maakte ik uiteraard met de Sleek Pout Paints, in de kleuren Pin-Up, Cloud 9 en Peek-a-Bloo. Die kwamen me dit keer heel goed van pas! Verder vond ik het een leuke look om eens te maken. Weer eens heel anders met make-up in de weer dan normaal.

Liefs,
Maud