donderdag 5 januari 2012

Travel wishlist


Reizen is iets wat ik geweldig leuk vind en waar ik heel wat over dagdroom. Wishlists van cosmetica veranderen bij mij nogal snel, of ik koop het of ontdek iets anders en wil dat dan weer liever. Maar met reizen is dat heel anders. Ik heb helaas niet genoeg geld en tijd om constant te reizen. Maar de plekken die ik graag wil zien blijven hopelijk nog gedurende mijn leven bestaan. Ik droom al jarenlang van allerlei mooie plekken, vandaag deel ik met jullie degene waar ik het liefst heen wil!


Londen
Ik wil al best lang naar Londen. Ik vind steden erg leuk. Ik houd van mooie architectuur, pluspunten als het erg oud is. Dat heeft Londen volgens mij wel. Historie, kunst, cultuur, prachtig allemaal. Net als shoppen. Sinds ik beautyblogs volg heb ik al vaker Londen-reisverslagjes en ook shoplogs voorbij zien komen.. Het lijkt me tof om merken als Sleek en Barry M gewoon in schappen te zien, in plaats van op webshops. Ja ik wil wel erg graag naar Londen.


Zuid-Afrika
Afrika lijkt me een geweldig, fascinerend continent. Ik weet wel dat het erg gevarieerd is, maar toch stel ik me als eerst een savanne met de 'big five' voor (leeuw, luipaard, olifant, neushoorn en buffel). Dat trekt mij dan ook het meest, de natuur. Die wilde dieren eens écht in het wild zien. Het liefst zou ik een reis willen maken door Zuid-Afrika. Er is veel prachtige natuur zoals Blyde River canyon. Mooie natuurreservaten als het Krugerpark waar je de big five (en zoveel meer!) kunt spotten. Kaap de Goede Hoop waar ik nog heel graag eens heen wil. Ook lijkt het me gaaf om eens op het zuidelijke halfrond te komen, aan de andere kant van de evenaar. En uiteraard voldoet Zuid-Afrika ook daaraan.


China
Eigenlijk trekt heel Azië me wel, ook Japan lijkt me fantastisch, maar door de vrij recente rampen gaat nu mijn voorkeur naar China. Ook dit lijkt me een land wat een rondreis vereist. Beijing, de Chinese Muur, Xi'An (terracotta leger), Shanghai, Hong Kong.. er is zoveel te zien! Ook Tibet en Guilin lijken me prachtige gebieden. Die authentieke cultuur vind ik ook sprookjes-achtig, het lijkt me zo mooi allemaal! In mijn gedachten hangt er een heel mystiek sfeertje over heel Azië.

Nog een aantal..
Steden: Rio de Janeiro, Tokyo, Vancouver, Moskou, Sydney, Lissabon, Edinburgh, Seattle, Dubai, Singapore. Ook New York, L.A. en Vegas zou ik graag nog een keer bezoeken.
Plekken: Machu Picchu, Yellowstone national park, de Galapagos eilanden, Taj Mahal, Ankor Wat, Victoria falls, Ayers Rock, Paaseiland, de Piramides van Gizeh, Stonehenge, Halong Bay.

Dit was slechts een kleine greep van de oneindig lange lijst van plekken die ik wil bezoeken. Als ik alles zou moeten noemen zou ik denk ik beter kunnen benoemen waar ik niet heen wil, die lijst is korter. En trouwens deels ook maar tijdelijk, zodra die gebieden vrij zijn van oorlogen of radioactiviteit ga ik er ook graag heen. Ik vind deze planeet zo'n wonderlijke plek, als ik één doel in mijn leven heb is het wel er zoveel mogelijk van zien.

Vind jij reizen leuk? Waar zou je allemaal nog graag heen willen?

Liefs,
Maud