woensdag 25 januari 2012

Tag: 11 Things


Ik ben inmiddels vier keer getagd met de 11 Tag! Door Monique en Femke van Sunlight Dreams, Amy-Denise van Alternative Diamond, Lotte van Lotte Loves Beauty en Amy en Laura van Beachgirls1802 - dankjulliewel meiden. Ik vind het een hartstikke leuke tag om te gaan doen. Al is het ook zeker veel werk geweest. Het is de bedoeling dat je 11 feitjes over jezelf vertelt, 11 vragen beantwoord die opgesteld zijn door de tagger, 11 vragen bedenkt voor de mensen die je tagt en tot slot 11 mensen tagt. Gezien ik nu al 44 vragen ga beantwoorden, bespaar ik jullie de 11 feitjes over mezelf, dat wordt wat veel.

Als eerst de vragen van Monique en Femke - Sunlight Dreams
1. Heeft ooit iemand je een geheim verteld, wat je absoluut niet door mag doorvertellen?
Ja, dat gaat allemaal mee m'n graf in.

2. Als jij voor één dag een jongen zou zijn, wat zou jij dan allemaal willen doen?
Haha, eerlijk? Dan lijkt me voornamelijk dat geslachtsorgaan van ze interessant. Tuurlijk ga ik staand plassen, maar het lijkt het me veel leuker om te weten hoe seks voor mannen voelt. Dat dus.


3. Hoe zou jij je kledingstijl omschrijven?
Zwart. Ik wou dat ik meer kon toevoegen, soms vind ik het haast ergerlijk dat altijd alles in het zwart koop. Mijn kledingkast is een zwart gat, het zou zo de aarde kunnen opslokken.

4. Welk beauty product vind jij echt overbodig?
Emh... Goh... Overbodig... Voor mij persoonlijk zou ik zeggen matterende gezichtspoeders. Voor mijn droge huid heb ik het niet nodig, die glimt zelden en het staat vaak alleen maar lelijk doordat het juist mijn droge huid accentueert. Maar ik begrijp maar al te goed hoe handig het kan zijn voor mijn meiden met een vette huid die snel glimt.

5. Heb jij ook één of meerdere favoriete blogs op het internet, zo ja welke?
Jazeker! Een heleboel zelfs. Ik volg er heel veel, mijn favorieten heb ik even van Bloglovin' overgeplakt:
Beautyfreak, BeautyLab, Beautyill, Beautynailsfun, Beautypolish, Divaofgeneva, Fashionisaparty, KittehsCupcakes, LiveLifeGorgeous, Lotte loves beauty, Miss Lipgloss, Miss Murphy, Oh Fashion!, Pretty Brilliant, Pretty Up, Snakes In The Basket, SupKetchup, Teskuh, Unique Style, Veracamilla, What a beauty, WickedSkaKid, Xibalba's Blog.



6. Wat is op dit moment jou top 10 van muziek?
Een top 10 heb ik niet. Ik houd van zoveel verschillende muziekgenre's. Waar ik het liefst naar luister hangt van het moment en mijn stemming af, wat nogal vaak wisselt.

7. Zou jij zonder make-up de deur uit gaan?
Ja hoor, dat doe ik nog best regelmatig ook. No biggie. Al vind ik mezelf ook wel wat mooier met make-up op.

8. Heb jij weleens een miskoop gehad, zo ja, wat was dat dan?
Ach zoveel! Ik heb een hoop lipgloss die ik mezelf niet vind staan en dus niet gebruik.. Ook ligt er zat kleding voor eeuwig onderaan de stapeltjes omdat ik het niet draag.

9. Hoe kom jij aan je inspiratie?
Daar doe ik niet bewust iets voor, dat komt gewoon.

10. Met welke beroemdheid zou jij wel eens een dag mee willen lopen?
Veel van mijn beroemde idolen zijn helaas al overleden, een dag bij hun graf staan kan vaak makkelijk maar is niet mijn ding.

11. Wat is jou favoriete quote?
Wit is pas echt wit als je er zwart naast houdt.

De vragen van Amy-Denise - Alternative Diamond
1. Wat voor items vind je het meest in jouw kast?

Shirtjes! Dat vind ik het leukste om te kopen, qua kleding dan.

2. Speelt muziek een belangrijke rol in jouw leven?

Ik ben volgens mij één van de weinige die er minder mee heeft. Natuurlijk kan ik er van genieten, maar een belangrijke rol? Nee totaal niet.


3. Wat is jouw droomvakantie?
Een wereldreis van minstens één jaar. Alle zeven continenten doorreizen (misschien Antarctica niet), alle zeven nieuwe wereldwonderen zien (en degene die over zijn van de oude wereldwonderen). En ook toffe dingen doen als skydiven boven een woestijn, bungee-jumpen bij de Victoria Falls, duiken bij het Great Barrier Reef.. en nog zoveel meer! Het lijkt me helemaal te gek! Helaas ben ik bang dat ik pas tijd en geld voor zoiets heb als mijn lichaam het skydiven en bungee-jumpen niet meer aankan.. Dus dan maar beetje bij beetje de wereld ontdekken!

4. Is er een persoon waar je niet zonder kan?

Ja! Mijn vriend en moeder staan stipt op één. Ik moet er niet aan denken hun kwijt te raken.

5. Steun je een goed doel?

Ja, maandelijks het Astma Fonds. Mochten jullie het gaan vragen: nee dat heb ik zelf niet en ook niemand die heel dichtbij mij staat.


6. Maak je goede voornemens en hou je je eraan?
Nee, juist omdat ik er altijd in faal.

7. Favoriete snack?

Chips! Ik ben verslaafd aan chips, als ik een zak open leg ik die niet weg voordat 'ie op is. Ik vind haast alle smaken lekker.

8. Droomjob?

Moeilijk! Zoveel lijkt mij leuk. Maar als ik dan weer denk 'tot aan mijn pensioen?', vind ik ineens weer niets leuk genoeg. Full-time blogger zou wel heel gaaf zijn!


9. Wat heeft je voorkeur, PC of Mac?
Ik heb zelf nooit iets anders gehad dan pc's of laptops met Windows erop. Ik merk wel dat Mac steeds meer in opkomst is (ook zo in het blogwereldje). Dat heeft me wel nieuwsgierig gemaakt! Ik vind Macbooks en iMacs er ook heel mooi uitzien. Maar eigenlijk denk ik ook dat het iets is wat mij niet zoveel uitmaakt.

10. Bij welke sociale netwerken ben je aangemeld?

Twitter, Facebook.. en ook mijn Hyves bestaat nog.

11. Heb je een lievelingsgetal?

3 en 9 vind ik om onverklaarbare redenen wel leuk.

De vragen van Lotte - Lotte Loves Beauty

1. Wat zijn jouw beste en slechtste eigenschappen? 
De beste vind ik zelf dat ik erg open-minded, tolerant en leergierig ben. De slechte zijn dat ik lui ben, een ontzettende drama queen kan zijn en verschrikkelijk ongeduldig ben.

2. Hoe zie jij jezelf over 5 jaar? 

Dan ben ik alweer 27! En dat vind ik een moeilijke tijd om in te schatten. Ik hoop al heel wat van de wereld te hebben gezien. En ook lijkt het me leuk als ik dan al wat verre reizen met mijn vriend heb gemaakt. Misschien dat we rond die tijd ook wel willen proberen een kindje te krijgen. Maar eigenlijk heb ik geen flauw idee!

3. Hoe zou jij je kledingstijl omschrijven? 

Zwart!



4. Wat is het mooiste cadeau dat je ooit hebt gekregen van iemand? 

Dat vind ik erg moeilijk. Ik weet sowieso dat het iets zal zijn geweest wat ik van mijn moeder kreeg. Maar van haar heb ik zoveel prachtige dingen gekregen. Op de eerste plaats alle mooie, verre reizen die we maken. Dat zijn herinneringen voor het leven die we samen delen, niets is mij dierbaarder dan dat. Als het dan toch iets materialistisch zou moeten zijn, ga ik voor de diamanten ring en oorbellen die ik voor mijn 21e verjaardag kreeg.

5. Als je één beroemdheid zou mogen ontmoeten, wie kies je dan en waarom? 

Ik zei het al eerder, de meeste beroemdheden die ik bewonder zijn allemaal al overleden. Mensen als Salvador Dali, Janis Joplin, Bob Marley en Vincent Price had ik wel graag willen ontmoeten.

6. Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan? 

De film van Gooische Vrouwen. De serie vind ik net iets leuker, maar de film was ook zeker grappig!

7. Wat vind je belangrijker aan je uiterlijk, je haar of je outfit? Waarom? 

Mijn haar! Mijn pony moet gewoon een beetje goed zitten, anders zie ik er heel duf en 'net uit bed' uit. Mijn haar verzorgd maar een wat nonchalante (slobby) outfit kies ik dan liever.

8. Wat heb jij al allemaal van de wereld gezien? 

Behoorlijk wat eigenlijk! Maar wel alleen in Europa en Noord-Amerika.
België, Duitsland, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Monaco, Spanje, Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Hongarije, Italië, Vaticaanstad, Griekenland, Finland, de Verenigde Staten (zuid-westen, noord-oosten en Florida), Canada (Ontario), Mexico, Guatemala, Honduras, Belize, de Dominicaanse Republiek en Jamaica.

Hier nog even alles op zo'n kaartje wat je kunt invullen:


9. Wat is je favoriete parfum op het moment? 
Mijn standaard all-time favorite blijft Vera Wang's Rock Princess. De laatste tijd is Loverdose van Diesel ook een grote favoriet!

10. Wat heb je altijd al graag willen doen, maar heb je nog steeds niet gedaan? 

Best veel! Ik wil ook gewoon nog veel beleven. Skydiven lijkt me helemaal te gek! Net als bungee-jumpen, diepzeeduiken, leren surfen.. noem maar op! Ik heb nog veel te doen :)


11. Als je één wens mocht doen, wat zou je dan wensen?
Wereldvrede. Een mensheid die samenwerkt om er het beste van te maken, niet alleen voor henzelf, maar voor al het leven op aarde. Geen oorlogen, geweld, haat, intolerantie, discriminatie. Ik vind het zo afschuwelijke allemaal. Het klinkt heel cliché, maar doordat dit echt onmogelijk vanzelf lijkt te kunnen gaan, lijkt me dat de beste manier om één wens 'te investeren'. Ik denk dat heel veel mensen van een globaal saamhorigheidsgevoel heel gelukkig zouden kunnen worden, het zou in elk geval veel leed schelen. Om even af te sluiten met wat idealistische hippie praat.

De vragen van Amy & Laura - Beachgirls1802
1. Wat is je grootste blunder allertijden?
De blunders die niet meer gaan over belachelijke make-up worden al snel heel persoonlijk. Mijn grootste afgangen houd ik dan ook liever voor mijzelf en hopelijk doen de ooggetuigen dat ook.

2. Liever doof of blind?

Liever doof. Daar hoef ik geen seconde over na te denken. Jammer van normale gesprekken voeren en muziek luisteren, maar blind? Wat heeft reizen (waar ik zo gek op ben) dan nog voor een nut? 'De wereld zien' is alvast onmogelijk. Tekenen, schilderen, make-up op doen en nail-arts maken gaat niet meer, of zelf een leuke outfit samenstellen. En wat dacht je van bloggen en op internet surfen? Autorijden is ook erg handig, maar het kan en mag niet meer als je blind bent. Over het algemeen ben ik zelf sowieso heel visueel ingesteld en minder auditief. Afgezien van al die dingen lijkt niet kunnen zien mij ook heel beangstigend en niets kunnen horen iets minder.



3. Wat was je eerste beauty aankoop?

Een zwarte oogschaduw van Essence! Dat herinner ik me nog heel goed. Ervoor had ik wel af en toe make-up van mijn moeder gebruikt en gekregen. Maar die oogschaduw was mijn eerste eigen beauty aankoop.

4. Hakken of platte schoenen?

Hakken! Ik vind het zelfs fijner om te lopen en staan op schoenen met hakken (tot 8cm), dan een hele platte zool. Heel hoge hakken vind ik ook geweldig, al heb ik dan wel pijn aan mijn voeten op het eind van de dag.

5. Hoe zou je je droomvakantie omschrijven?

Emh, heb ik zoiets hierboven ergens al beschreven? Volgens mij wel.. Een wereldreis in elk geval. Door alle continenten, langs alle (oude, nieuwe, natuurlijke) wereldwonderen. Gave dingen doen als skydiven, bungee-jumpen, enz. *droomt weg op een roze wolkje*

6. Waar zou je in het leven meer aandacht aan moeten schenken?

Organisatie en planning! Ik ben zo'n chaoot.



7. Hoe ziet jouw droomhuis eruit?

Een mooi vrijstaand huis. Groot, maar niet té. In de buurt van fijne steden, maar niet midden erin. Klimop langs de witte muren, zwart dak, grote ramen met vierkante schotjes erin. Het huis op de foto hierboven komt akelig dicht in de buurt!
Een grote (kleding EN beauty!)inloopkast bij de 'master bedroom' en een aparte badkamer. Met groot ligbad met bubbel-functie. Grote tuin, zwembad + jacuzzi, grenzend aan een mooi riviertje of meer, vlondertje met een bootje eraan. Garage met ruimte voor drie mooie auto's. Zoiets. *droomt wederom weg op het roze wolkje*

8. Ben je actief op het social network? Waarom?

Jep. Tja, waarom? Ik vind het wel leuk denk ik. Soms ook zelfs handig!

9. Body lotion of body butter?

Body Butter! Veel fijner voor mijn droge huid, vooral nu in de winter.

10. Wat is een goede eigenschap van jou? 

Heb ik volgens mij ook al hierboven ergens beantwoord :)

11. Ben je een ochtendmens of een avondmens?

Een avondmens, zeker weten! Ik kan wel op vrije dagen vroeg opstaan, zonder moeite. Maar dan zit ik eigenlijk tot de middag wat te niksen. 's Avonds ben ik veel productiever.

Dat waren ze! Phew, heel wat vragen! Ik hoop dat jullie het me vergeven, wegens wat tijdgebrek, vermoeiende vingers en een uitgeputte inspiratie sla ik het verzinnen van elf vragen en mensen taggen over. De tag overnemen mag natuurlijk altijd.


Liefs,
Maud