dinsdag 31 januari 2012

Swatch: Douglas Absolute Nails - Fireworks



Het is vast niemand ontgaan dat Douglas sinds kort een eigen nagellaklijn heeft. Absolute Nails. Een deel ervan is een vast assortiment, maar ze zullen ook om de zoveel tijd limited editions hebbben. En dit is er één van, Fireworks! Toen het deze voor het eerst zag wist ik dat ik deze moest bemachtigen.



De flesjes vind ik best mooi! De leukste feature ben ik vergeten op de foto te zetten.. Het vierkante dopje kan eraf en eronder zit dan een rond dopje. Leuk en ook best luxe! Er zit ook zat nagellak in, 11ml. Fireworks zou ook een dupe kunnen zijn voor Peridot van Chanel. Zelf heb ik die niet en kan ik ze dus niet vergelijken. En dan het belangrijkst, de swatches!





Deze eerste twee foto's zijn gemaakt in het zonlicht. En in zulk licht valt Fireworks mij een beetje tegen. De gouden-glitter kleur overheerst heel erg. Langs de randjes zie je heel subtiel een groen randje. In fel licht zie je ook al goed dat dit lakje helaas erg streperig lakt.





In de schaduw zie je gelukkig veel meer van het duochrome effect. De glitters lijken haast verdwenen, net als de lelijke strepen. Zo vind ik het wel een heel mooi lakje! Verder lakte hij wel oké, zoals ik al zei, wat streperig helaas. Na twee laagjes dekte hij goed en hij was vrij snel droog, dat zijn dan wel weer twee voordelen.

Ik vind Fireworks een prachtige nagellak, vooral in de schaduw of binnen dan. De gouden-glitter kleur in de zon is ook niet verkeerd, maar lang niet zo bijzonder als het mooie duochrome effect. De Absolute Nails nagellak is verkrijgbaar bij Douglas en kost €4,95. Dat vind ik dit lakje in elk geval zeker waard.

Heb jij al ervaring met de Absolute Nails nagellak?

Liefs,
Maud