zaterdag 14 januari 2012

Review: Urban Decay Super Curl mascara & 24/7 Liquid Liner



Vandaag een review over twee producten van Urban Decay, waar ik zoals gewoonlijk helemaal weg van ben. De Supercurl Curling Mascare en de 24/7 Waterproof Liquid Eyeliner. De reden dat ik deze samen review is omdat ze beide in het Urban Decay Book of Shadows vol.3 palette zitten. Twee leuke toevoegingen! Een nieuwe mascara en eyeliner proberen vind ik altijd leuk. Al helemaal als ze van mijn favoriete make-up merk zijn!



De Supercurl mascara die in het palette zit is een travel-size, de 24/7 Liquid Eyeliner is een full-size! Leuk! De huls van de mascara vind ik erg mooi. Shiny en met mooi siersels. De eyeliner is wat eenvoudiger, ook niets mis mee.





Zoals ik al zei mooie huls! De travel-size bevat 5.4ml, het valt nog best mee met hoe mini hij is. De full-size ervan bevat trouwens 10ml. Ik vind dit formaat mascara eigenlijk best fijn, zo krijg ik ze tenminste op binnen de houdbaarheidsdatum na opening!



De applicator is een beetje gebogen en heeft plastic stekeltjes. Vaak vind ik dit de fijnste applicators. Ze separeren mijn wimpers het beste. De gebogen vorm vind ik vooral fijn om als ik mijn onderste wimpers doe. Naar mijn mening een ideale applicator! En dan de voor en na-foto's!





Dat is een mooi verschil! Mijn wimpers zijn van nature gelukkig niet kaarsrecht, de Supercurl mascara lift en krult ze nog wat meer omhoog en verzwaart ze niet. Ik ben ook heel tevreden over hoe deze mijn wimpers verlengt en separeert, mijn twee voornaamste eisen om een mascara fijn te kunnen vinden. Ik ben begin echt steeds meer van deze mascara te houden. Ik denk dat ik er wel een full-size van wil zodra mijn travel-size op is.






Dan de 24/7 Waterproof Liquid Eyeliner in de kleur Perversion, zwart. Ik ben een groot fan van de 27/7 Glide On oogpotloden, dus ik was heel benieuwd naar deze! Erg leuk om de full-size, 1.7ml, zo in een palette erbij te krijgen.



De applicator is een gewoon standaard kwastjes van haar, dat vind ik meestal het fijnst voor eyeliners. Maar wat is het klein, dun, minuscuul! Ik ben er nu achter dat ik het een geweldig fijn kwastje vind. Het is flexibel, er is nog geen enkele keer een haartje gek uit gaan staan en je kunt er heel precies mee werken.



Het pigment is goed, Perversion is pikzwart! Zeker niet onbelangrijk als het om eyeliner gaat. Hij geeft ook op mijn ogen erg goed af. En hoe waterproof is 'ie?



Behoorlijk goed! Ik heb een tijdje warm water over de swatches laten stromen, niets aan het handje. Na een wat wrijven laat hier een daar een stukje los, de pikzwarte kleur vervaagt niet. Niet helemaal 100% waterproof, maar wel erg goed! Een regenbui of traantje overleeft 'ie vast wel! En dan nog een paar looks van de afgelopen tijd waarin de eyeliner ook te bewonderen is.



Ik vind zowel de Supercurl mascara als de 24/7 Liquid Eyeliner erg fijne producten. Ze doen allebei perfect wat ze moeten doen! Voor mij nog een reden om nog meer van Urban Decay te houden. Beide producten zijn hard op weg grote favorieten te worden!

De losse prijzen van de producten weet ik niet helemaal zeker. De full-size 24/7 Liquid Eyeliner kost rond de €18 en de full-size van de Supercurl mascara rond de €22. Niet heel erg goedkoop! Voor de full-size van de mascara ga ik het denk ik wel over hebben. Ik vind 'em zo fijn!

Liefs,
Maud