zondag 29 januari 2012

Review: Urban Decay - Lip Primer Potion



Ik ben helemaal gek op de 'normale' Urban Decay Primer Potion. Dat product heeft voor mij het gebruiken en dragen van oogschaduw zoveel leuker gemaakt. Sinds er een Urban Decay schap in de Sephora in Maastricht is heb ik eindelijk eens de kans gehad om heel lang en uitgebreid ernaar te kijken. Ik zag de Lip Primer Potion en was gelijk al zo nieuwsgierig. Zou deze mijn lipstick-experience ook zoveel fijner en leuker gaan maken?





De twee voornaamste beloftes vind ik dat het de lippen een glad maakt, zodat lip producten mooier op te brengen zijn. En dat het ervoor zorgt dat het langer blijft zitten. Verder zit er SPF 15 in, ook mooi meegenomen! En vitamine A, C en E. Dus het zou ook nog verzorgend moeten zijn. Klinkt als een geschenk uit de hemel!
Ik heb namelijk redelijk wat lipsticks die ik niet snel draag omdat ze egaal opbrengen te veel moeite kost. Of omdat ik weet dat ze erg snel vervagen en verdwijnen.. Zonde! Ik kocht deze dan ook in de hoop een boel lipsticks weer bruikbaar te vinden. En het sowieso wat vaker te dragen!





De Lip Primer Potion lijkt op een smalle lipstick. De huls vind ik erg leuk. Hij is versiert met allerlei potion ingrediënten; paddestoelen, blaadjes, bloempjes, vleermuizen (dat zijn uiteraard niet de echte ingrediënten). De stick zelf is huidskleurig. Urban Decay zegt zelf al dat het goedje doorzichtig is, dat merkte ik ook toen ik probeerde een swatch op mijn arm te maken. Er komt wat glans vanaf, maar geen kleur.



De Lip Primer Potion maakt lippen iets huidskleurig. Voor mij best fijn, want mijn lippen zijn vrij rood. Daardoor komen sommige kleuren lipstick of gloss minder goed tot hun recht. Door een nude-achtige basis ziet elke kleur eruit zoals hij hoort. Het maakt mijn lippen ook nog iets gladder, waardoor lipstick mooi egaal aan te brengen is.

De belangrijkste werking van de Lip Primer Potion lijkt mij het uithoudingsvermogen. Blijven lipproducten er langer mee zitten? Ik koos een lipstick die niet zo best blijven zitten om het mee te testen. Ik deed de Lip Primer Potion alleen op één helft van mijn lippen, op de foto's zit deze op de rechterhelft.


Net de lipstick opgedaan..


Één uurtje later..

Zoals ik al zei, rechts zit de Lip Primer Potion eronder, links niet. Op de eerste foto zie je daar niets van. De verbetering in lipstick egaal opbrengen valt ook best mee. Maar het is duidelijk dat de lipstick er beter mee blijft zitten. Ik heb in het uurtje tijd expres wat gedronken en gegeten. In mijn mondhoeken zie ik meeste verschil, die zit met de Primer Potion eronder nog goed en zonder is 'ie er al bijna verdwenen. Ook is de kleur wat intenser gebleven op de rechter helft.

Ik ben heel tevreden over de Lip Primer Potion. Het gebruik ervan is voor mij al even standaard geworden als oogschaduwbasis. Ik doe geen lipstick meer op zonder deze eerst te gebruiken.
Urban Decay is te koop bij een aantal Sephora's. De prijs van de Lip Primer Potion weet ik niet meer precies, ik denk rond de €18.

Liefs,
Maud